Monday 9 April 2012

POLITIK ADALAH SATU KEPERLUAN MANUSIA

Orang2 yang bodoh dan berfikiran sempit sahaja yang menentang berpolitik di universiti. Politik ini luas tetapi disepitkan dan perbodohkan  atau didakyah songsangkan, ditaja oleh kerajaan UMNO BN yang hendak menyekat pelajar dari bercakap politik sehingga diujudnya AUKU.

Ini adalah semata2 kerana mereka terpaksa memperkenalkan  akta ini kerana hendak menjaga kepentingan UMNO. UMNO BN tahu jika tiada akta ini mereka akan tewas dengan hujah para2 pelajar yang semakin bijak berfikir.

Rakyat yang berfikiran sempit, tidak faham menilai politik dan ramai terjebak  dengan komen2 yang nampaknya begitu bodoh dan jahil.  Di tambah dengan amalan politik yang mengatakan agama dan politik mesti dipisah. Ini adalah ajaran Kristian. Di Amerika, Eropah termasuk UK  dan di negara2 Komunis semua negara yang bukan Islam mengamalkan ajaran ini, termasuk Malaysia terkeliru dengan amalan ini juga mengikut amalan ini! jahil murakat(jahil berkarat)

Nabi Muhammad s.a.w sendiri adalah seorang pemimpin politik kalau tidak masakan baginda menjadi pemimpin tertinggi Islam(hari ini dipanggil presiden atau PM)

Kebangkitan para2 pelajar yang cerdik lagi bijak sejak kebelakangan ini mendebarkan kerajaan UMNO BN dalam PRU 13 ini dan  terpaksa mengalah dengan desakan supaya dapat menjaga hati saki baki penyokong2 serta  berjinak2 untuk melembutkan  hati pelajar2 supaya boleh berpolitik di IPT. UMNO BN terpaksa mengikut arus kerana pengaruh mereka telah merosot di kalangan pengundi2 Melayu dan juga bukan Melayu.
Jika berpolitik tidak boleh kenapa ujudkan ijazah political science di universiti2?

No comments:

Post a Comment