Tuesday 17 April 2012

KESAN TELINGA PEKAK

Orang sehat biasanya telinga pun sehat. Orang pekak biasanya kena mengunakan alat pendengaran telinga. Ada juga yang pekak asli(ori) dan ini memang biasanya diikuti dengan bisu sekali. Pekak ini memang pekak yang Allah tetapkan dari azali dan peluang hendak pulih memang susah. Pekak, bisu dan buta yang dimaksudkan oleh Allah di dalam al-Quran itu bukan pekak telingga, bisu mulut atau buta mata tetapi buta hati kerana  menentang ayat2 al-Quran.

Bila sebuah pemerintah yang mengaku beragama Islam tetapi hanya pada mulut tetapi hakikat sebenar tidak yakin dengan Islam maka Allah yang maha berkuasa lagi maha mengetahui isi hati perut manusia akan mencampakkan 1001 masalah sebagai cabaran dan ujian kepada manusia dan manusia selagi berpegang kepada sekular tidak akan berjaya membawa keamanan kepada negara dan rakyat untuk selama2nya sehingga mereka  insaf dan kembali kepada Allah.

Adakah manusia jenis ini akan insaf dan bertaubat? Dari segi zahirnya memang tidak akan berlaku kecuali dengan hidayat Allah.

Tindakkan mahasiswa2 ini cukup berani kerana mereka selama ini dikongkong oleh AUKU dan menjadi mahasiswa bisu, pekak dan buta. Universiti adalah institusi tertinggi untuk mendapat ilmu tetapi malangnya graduan institusi ini menjadi penakut oleh kerajaan UMNO BN. Manusia bukan binatang yang boleh dikongkong sesuka hati. Satu masa mereka akan melepaskan tekanan dan inilah apa yang sedang berlaku di Dataran Merdeka.

Dengar sahaja tidak boleh dipercayai. Tindakkan segera memansuhkan  PTPTN itulah yang mereka nanti2kan.

Dengan memansuhkan PTPTN Malaysia tidak boleh bankrap.
Rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa itu yang membuat Malaysia bankrap.

Dengan memansuhkan PTPTN ini semua orang mendapat menafaat. Orang2  UMNO BN pun ramai yang miskin dan kebanyakkannya bila kita buat tinjauan rupa2 orang2 UMNO BN yang tinggal dalam rumah senget dan kais pagi makan pagi kais petang makan seminggu pun bersepah! Tetapi kerana gagal mengunakan akal untuk berfikir tidak sebagaimana orang2 Cina yang lebih cerdik dan matang mengunakan akal maka tinggallah mereka di dalam kejahilan dan dalam keadaan bodoh sombong.

No comments:

Post a Comment