Sunday 13 May 2012

HALAL TETAP HALAL, HARAM TETAP HARAM

Cadangan penubuhan Majlis Peguam baru oleh Nazri dan  disokong oleh Perkasa, adakah ini akan menjamin akan selesai semua masalah? Apa kata kita tubuhkan juga Majlis Fatwa Kebangsaan baru, adakah ini akan menjamin akan selesai semua masalah Islam? Inilah yang dikatakan bertindak membabi buta. Setiap penyakit ada ubatnya. Tidak semua ubat boleh merawat semua penyakit. Penyakit hati kena ubat dengan zikir, ibadat. Penyakit buatan syaitan kena juga berubat dengan zikir, ayat2 al-Quran yang terpilih sebagai penawar. Sakit mental kena berubat di hospital bahagia. Penyakit bodoh sombong sehingga sekarang saintis belum jumpa ubatnya.

Penyakit yang paling bahaya di antara paling bahaya ialah penyakit hasad dengki, penyakit buta hati, pekak dan bisu dan suka memfitnah orang lain. Penyakit ini jika dihinggap, pesakit akan mati dalam keadaan yang Allah swt sangat murka dan tempatnya pasti dalam api neraka jahanam.

Halal tetap halal dan haram tetap haram. Bila haram menjadi halal contohnya penipuan pendaftaran nama2 pengundi yang tidak bersih maka kemenangan parti yang terlibat, sampai bila2 pun akan tetap haram dan sentiasa di dalam kemurkaan Allah. Orang2 yang terlibat dengan perbuatan ini tidak ada harapan untuk mendapat rahmat dan keberkatan Allah swt di dunia dan di akhirat.

Generasi yang menyokong perbuatan terkeji ini akan ditimpa bala demi bala sehingga seluruh keturunan akan menanggung perbuatan terkutuk datuk nenek mereka sehingga hari khiamat dan akan diazab di dalam neraka jahanam.

Ini adalah tanggung jawab umat Islam bukan tanggung jawab Ambiga atau bukan Islam lain untuk membela kemungkaran. Umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya wajib ada risau dan wajib berusaha mencegah semua kemungkaran yang dicipta oleh golongan yang telah menjadi pelampau dalam masyarakat Islam.

Semoga umat Islam yang boleh berfikir dapat keinsafan dan menukar haluan yang berbahaya lagi menyesatkan kepada haluan keimanan dan ketaqwaan kepada Allah dan RasulNya semoga kita, anak cucu kita terselamat dari api neraka dan kehidupan kita akan mendapat rahmat dan keberkatan Allah di dunia dan ke akhirat. Amiin.

www.iman2taqwa.blogspot.com

No comments:

Post a Comment