Thursday 17 May 2012

55 TAHUN MERDEKA APA KEMAJUAN DICAPAI?

Malaysia telah merdeka dari dijajah, dilindungi dan dinaungi oleh Inggeris 55 tahun lepas. Orang2 Cina telah maju begitu mendadak dari segi pemikiran sama ada dalam bidang teknologi, sain dan perniagaan dan diikuti oleh orang2 India.

Malaysia di bawah UMNO dan 6 PM(semuanya Melayu Islam), rakyat Melayu Islam masih terkial2 mencari hala tuju. Ada yang masih rabun ayam, ada yang masih rabu rabun dan ada yang masih rabun hampir buta dan banyak juga yang telah buta. Buta yang paling ditakuti ialah buta hati.

Apakah yang telah kita berjaya di bawah PM2 ini? Yang jelas kita telah belajar erti liwat, fitnah memfitnah, rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa oleh mereka yang berkuasa! Sejak kebelakangan ini kita belajar satu lagi perangai buruk ia itu demonstrasi tunjuk punggung di depan rumah Ambiga. Inilah kemajuan yang diajar oleh UMNO BN dan Perkasa. Adakah kesan dari video “DSAI” telah meresap ke dalam jiwa ahli2 Perkasa atau sememangnya mereka suka………..Syabas diucapkan kepada mereka kerana telah berani mengiklan perangai buruk ini keperingkat antarabangsa! Orang2 di benua Afrika menyangka mereka yang masih mundur tetapi bila disiarkan gambar melalui setelite mereka terasa lega kerana ada lagi orang termundur yang belum bertamadun di benua Asia!

Apa lagi yang hendak dibanggakan oleh orang2 Melayu Islam? Semua sifat2 terkeji ada pada orang2 Melayu Islam?

Pemimpin2 UMNO gagal mendisplinkan rakyat. Kerana kegagalan ini maka rakyat bangkit melalui demonstrasi Bersih dan demonstrasi ini juga ada definasi tersendiri oleh pihak berkuasa seperti polis melebelkan haram. Demonstrasi tunjuk punggung dan jual burger di depan rumah Ambiga dikata tidak melanggar undang2 kerana tidak menganggu ketenteraman awam. Ini lagi satu sifat yang lebih kurang sama seperti  dengan kelakuan yang ditunjukkan oleh Perkasa!

Bangunlah minda anda. Laksanakan undang2 secara professional. Anda diperhatikan oleh dunia. Bolehkah anda berbohong kepada rakyat Malaysia sedangkan rakyat Malaysia di luar negara lebih kuat laungan Bersihnnya!

Tebal muka bila bersua dengan mat saleh. Are you Malay. Yes, answer ooo… perlilah tu. I am a Malay but I am a Muslim Malay. They too claimed Muslim Malay. Dunia akhir zaman.

www.iman2taqwa.blogspot.com

No comments:

Post a Comment