Monday 2 July 2012

HUDUD-UMNO JOHOR NAK BERTAUBAT ATAU NAK PIKAT PRU 13?


Bercakap memang senang kerana lidah tidak bertulang. Janji juga mudah diucap kerana mulut yang bercakap. Slogan janji ditepati, tiada yang tertinggal, tiada yang tercicir adalah sebenarnya pembohongan yang jelas oleh pemimpin2 yang bersifat munafik. Slogan2 ini laku hanya kepada mereka yang memang bodoh berfikir. 55 tahun setelah merdeka rakyat semestinya sudah matang berfikir bukan bertambah bodoh berfikir.

Rekod UMNO BN cukup buruk untuk rakyat yang sentiasa mengikut perkembangan semasa. Kepada mereka yang lemah daya fikir rekod ini tidak ada maknanya kepada mereka. Asal boleh hidup, makan, minum, tinggal rumah senget walaupun disekeling penuh dengan maksiat mencuri, merompak, ragut, rogol, zina, rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa itu tidak menjejaskan kehidupan mereka. Kepada mereka yang takutkan bala Allah swt, gejala2 ini cukup merisaukan kita kerana keamanan, kesahjeteraan yang dikecapi akan musnah jika dibiarkan. Hanya mereka yang lemah iman atau tidak beriman sahaja menganggap gejala2 ini perkara biasa.

Hudud untuk orang2 Islam sahaja pun belum boleh dilaksanakan inikan pula meliputi bukan Islam. Beranikah UMNO melaksanakan hudud meliputi semua agama? 55 tahun penuh dengan tipu helah pembohongan, adakah hudud perintah Allah swt ini juga diketegorikan dalam istilah pembohongan untuk memenangi PRU 13 bukan nak buat kerana Allah swt.

Jangan jadikan hudud barang lelongan. Bila terperangkap atau terdesak dengan gambaran kekalahan yang dahsyat yang akan dialami oleh UMNO maka hukum Allah swt juga menjadi mangsa jahat puak yang telah jelas menentang hudud sejak merdeka lagi.

Hudud bukan ada hudud PAS atau UMNO. Hudud berdasarkan al-Quran dan hadith. PAS atau UMNO yang mengaku Islam wajib menerima dan laksanakan hudud ini. Islam sudah berada di atas muka bumi 1500 tahun dan setiap orang beriman dan bertaqwa kepada Allah swt wajib berusaha ke arah merealisasi perintah Allah ini bukannya masih berhujah bodoh. Hudud yang didraf oleh PAS itu berdasarkan al-Quran dan hadith bukan hasil ciptaan sendiri dan jika UMNO tidak puas hati, UMNO kena tunjukkan hudud ciptaan UMNO. Sehingga sekarang UMNO gagal menunjukkan draf hudud UMNO. Bagaimana UMNO sibuk untuk melaksanakan hudud yang belum pun ada draf hudud? Itulah yang dikatakan memang dasar UMNO suka berbohong!

No comments:

Post a Comment