Monday 30 July 2012

HUKUM HUDUD - BUKAN ISLAM JANGAN MASUK CAMPUR


Isu hudud ini cukup menyingung perasaan orang2 Islam yang betul2 beriman dan bertaqwa kepada Allah swt. Hukum ini adalah perintah Allah swt dan setiap orang Islam wajib melaksanakan hukum ini  sekurang2 menjauhkan diri dari perbuatan maksiat yang Allah swt telah tetapkan dan bagi pemerintah Islam wajib melaksanakannya hukum ini  tanpa ada alasan.

Ini hak orang Islam. Kenapa orang2 Islam terutamanya UMNO begitu dayus untuk mempertahankan hak Islam bila dihina oleh bukan Islam. Apakah dalam soal ini UMNO boleh mendiamkan diri kerana tidak mahu dikatakan bersetongkol dengan PAS? Dalam soal hudud titik persamaan sudah jelas kerana inilah titik persamaan yang menentukan akidah umat Islam. PAS dan UMNO dan semua umat Islam tidak kira bangsa wajib mempertahankan dan melaksanakan perintah Allah swt ini tidak ada alasan lagi seperti menangguhkan atau apa2 alasan akal manusia yang lemah ini yang tidak boleh diterima oleh syarak.

Ini perintah Allah swt dan tidak ada kena mengena untuk di masukkan ke dalam manifesto PR. Ini soal hak orang Islam. DAP, MCA, MIC dan lain parti yang bukan Islam tidak ada hak hendak masuk campur dalam urusan Islam. Mereka yang bukan Islam ini sewajibnya semua orang Islam tidak kira PAS, UMNO dan parti2 Islam lain wajib bersuara dan memberi amaran yang keras kepada mereka supaya jangan masuk campur dalam urusan agama Islam ini.

Pendirian orang2 Islam seperti UMNO tidak jelas dalam mempertahankan hak orang2 Islam. Orang2 bukan Islam bertambah berani menentukan hala tuju Islam dan mereka boleh menentang dengan berani dan masuk campur dalam urusan Islam kerana UMNO adalah punca kebiadapan mereka ini.

Ini negara Melayu Islam. Walau pun Islam ditulis dalam perlembagaan sebagai agama rasmi, ini tidak bermakna perlaksanaan hudud tidak boleh dijalankan. Ini perlembagaan ciptaan manusia yang lemah. Tafsiran kepada perlembagaan ini juga lemah sama seperti pemimpin2 UMNO yang lemah. Kenapa kita patut patuh kepada perlembagaan yang lemah sedangkan perlembagaan Allah swt yang maha gagah lagi perkasa yang tidak ada kelemahan diketepikan? Siapakah kita ini? Adakah kita akan dikembalikan kepada tuhan selain dari Allah swt? Mahukah kita menjadi seperti Mustafa Kamal Antartuk yang tidak diterima oleh bumi dan kemanakah kita hendak meminta pertolongan selain dari Allah swt?

Adakah umat Islam hari ini yang sentiasa ditimpa pelbagai bala bencana kerana kemurkaan Allah swt tidak pernah memikirkan apa punca segala musibah ini? Adakah kita dalam golongan yang betul2 beriman lagi bertaqwa kepada Allah swt atau golongan fasik, munafik atau murtad?

No comments:

Post a Comment