Tuesday 31 July 2012

MALAYSIA NEGARA LONGGOKAN BARANG PALSU DAN JANJI PALSU


Kereta palsu(speksifikasi Malaysia lain speksifikasi UK lain), spare parts palsu, ijazah palsu, pengundi palsu, ikan sayur palsu( ekspot yang cantik2, rakyat makan sisa2 ekspot yang kelas 3 dan banyak lagi benda palsu dan yang terakhir dan bukan terakhir ialah janji palsu(janji ditepati) yang dijaja kehulu kehilir seperti slogan satu lagi projek kerajaan BN.

Barang2 dari Cina yang tidak laku di Eropah boleh masuk Malaysia sedangkan Singapura mengharamkan barang yang tidak bermutu atau barang palsu. Malaysia boleh, semua boleh haram boleh halal boleh dan palsu boleh. Itulah kerajaan UMNO BN selama 55 tahun memerintah gagal mendidik rakyat supaya menghargai barang ori.

Kesan dari palsu ini sehingga sekarang terlolong janji ditepati kerana selama ini janji tidak pernah ditetapi. Rakyat gelisah. Buat jalan bila hujun lebat berlopak sana sini kerana menipu speksifikasi sepatutnya batu dan tar sekian2 inci tetapi kerana kontrektor dan teknisen JKR atau badan2 berkuasa lain nak untung dan komisen lebih maka penipuan kena amalkan. Jalan dikilang yang besar, jalan dan parit serupa jalan kampong, tiada standard. Itulah menteliti dari PM sehingga JKKKP kampong. Kerja menipu ini sudah jadi amalan hidup dalam pengurusan dan pentadbiran kerajaan UMNO BN.

Rakyat sudah cerdik, kerja menipu ini sudah tidak boleh diamalkan lagi. Salah satu perbelanjaan kerajaan bocor ialah buat kerja menipu. Wang habis kerana baiki jalan palsu. Itu baru satu contoh. Banyak lagi kerja menipu makmal computer sekokal runtuh, stadium runtuh, jambatan runtuh. Siapakah mereka yang berkuasa ini? Melayu dan Islam.

55 tahun satu penderitaan buat rakyat Malaysia di bawah kerajaan UMNO BN palsu. Rakyat wajib bangkit menentang kepalsuan yang diamalkan kerajaan UMNO BN.

Rakyat mahu sebuah kerajaan yang dapat mendidik rakyat supaya ubah menteliti suka kepada barangan bermutu. Orang2 Melayu Islam dapat dididik dengan sifat2 terpuji bukan dibiarkan dengan sifat suka menipu.

Perubahan kepada Malaysia yang lebih bermutu dari segi kerajaan yang memerintah adalah wajib kerana rakyat Malaysia akan berdepan dengan dunia yang lebih mencabar dari segi kepercaan dan keyakinan pelabur asing. Eropah, Jepun dan lain2 negara maju melibat Malaysia bukanlah tempat yang selesa dari segi protocol yang jelas penuh amalan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Kerajaan baru PR selepas PRU 13 ini perlu memperbarui tekad untuk membersih sampah sarap yang ditinggalkan oleh kerajaan UMNO BN.

Gunakan barang ori, mahal sikit tepi bermutu. Guna barang palsu, murah tetapi kos jangka panjang cukup mahal. Malaysia ke arah sifar palsu di bawah kerajaan PR insyaAllah.

No comments:

Post a Comment