Saturday 14 July 2012

BERTAUBAT SEMASA SEHAT

Pembangkang yang kuat adalah wajib bila perkara yang dibangkang itu melibatkan dengan pemerintah yang dikatakan Islam tetapi bertopeng Islam. Bila ajaran Islam dilaksanakan 100% istilah pembangkang tidak ujud tetapi istilah sakit hati, busuk hati dan itu bukan pembangkang namanya tambahan kalau yang “pembangkang” itu orang Islam tetapi dia dinamakan munafik.

Islam itu sudah ada dibumi ini 1500 tahun. Kalau selepas 55 tahun dan sekarang baru nak dibincangkan atau nak didesakkan oleh Perkasa supaya UMNO BN bawah PM Najib menbuat draf hudud, yang selama ini UMNO BN buat kerja apa untuk menegakkan Islam. Mereka kata mereka membina masjid untuk menegakkan Islam. Di negara bukan Islam pun ada masjid yang dibina oleh pemerintah bukan Islam. Bagaimana pula gereja, tokong dan kuil dan lain2 tempat sembahan bukan Islam yang UMNO BN bina? Tidakkah ini juga menegakkan syirik kepada Allah swt?

Untuk menyelesaikan masalah ini selepas PRU 13 bila PR berkuasa bolehkah draf hudud PAS yang telah dibahaskan boleh dilaksanakan dalam masa 5 tahun dibawah PM DSAI? 5 tahun pertama masa paling kritikal untuk PR membuktikan janji. Janji yang paling utama no. satu ialah perlaksaan hudud kemudian diikut mansuh PTPTN, Tol, turun petrol, harga barang makanan dan lain2 yang rakyat memberi undi untuk kerajaan PR tunaikan. Selain menahan dan menangkap mereka yang rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Ini adalah kerja PR yang paling mencabar. Ibarat berpuluh masalah UMNO BN, kerajaan PR kena dan wajib selesaikan dalam masa 5 tahun. Kekuatan atau kepercayaan rakyat akan bertambah kuat atau bertambah menyampah akan dibuktikan dalam masa 5 tahun ini.

Apa2 cadangan dari UMNO BN yang seakan2 searus dengan cadangan PR ini adalah seolah2 mereka cukup takut dengan sokongan rakyat Melayu Islam yang mula sedar dan setiap individu muslim yang cintakan Islam hendakkan perubahan dalam kerajaan yang bakal menjadi kerajaan ia itu PR. Apa sahaja  manifesto atau buku jinga, kerajaan UMNO BN mula hendak meniru dan tiruan yang bukan ori biasanya adalah palsu semata2.

UMNO BN dalam keadaan cedera parah. Biasanya harimau kalau cedera parah akan menangkap apa juga mangsa untuk dimakan, semata2 nak dapat kekuatan kalau2 boleh sambung hidup dan bila sembuh akan berperangai serupa masa ia sehat.

Biasanya harimau dalam keadaan cedera parah jangan dipedulikan dan kalau boleh buat pagar jangan bagi walau seekor tikus pun lalu kerana walau pun tikus tetapi kerana terlalu lapar, tikus pun tikuslah asalkan boleh isi perut ?


No comments:

Post a Comment