Wednesday 18 July 2012

PEMIMPIN ISLAM TOLAK HUDUD JUGA DIKTATOR


Istilah diktator mempunyai pelbagai tafsiran. Tetapi tafsiran yang rakyat tahu diktator itu bermaksud apa juga jenis kejahatan sama ada membunuh rakyat, membiarkan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Bila rakyat tidak berpuas hati maka rakyat melebelkan kejahatan itu ialah diktator kerana itulah istilah yang rakyat telah biasa dengar dan gunakan. Diktator juga tak suka dengar pendapat orang lain, cakap dia seorang sahaja kena dengar. Tetapi diktator juga cerdik memainkan alasan. Di antara alasan kenapa rakyat tak tegur. Rakyat memang tak boleh tegur, sebab itu rakyat lantik wakil rakyat, ada yang jadi menteri, timb. Menteri, MB dan lain2 tetapi bila dapat jawatan dah bersentongkol dengan diktator menikus macam tikus kerana jaga nak jawatan periok nasi.

Memanglah zaman Dr. M tidak semacam zaman Hosni Mubarak. Tak sekejam hingga ke tahap itu tetapi kes DSAI itu mungkin yang terkejam pernah seorang diktator Malaysia lakukan tetapi kalaulah sekejam Hosni Mubarak itu mungkin tak sampai 22 tahun boleh memerintah!

Kita ambil contoh kemajuan atau kejayaan orang2 Melayu yang berjaya dalam mengamalkan ajaran Islam dan dasar DEB dan dasar pendidikkan negara dalam masa 22 tahun Dr. M campur Dollah dan Najib sehingga sekarang, jika ditanya oleh rakyat kepada 3 PM ini maka mereka akan katakan orang2 Melayu telah banyak berubah dan berjaya. Orang2 Melayu dalam suku sakat mana yang telah berjaya besar? Semuanya kroni2.

Rumah2 kedai ditempat2 strategik tumbuh macam cendawan tetapi nampakkah muka Melayu berniaga. Mungkin kita kata ada Melayu berniaga, berniaga apa? Nasi lemak, sate dan dimana? Dikaki lima kedai Cina. Siapa yang meluluskan tanah di tempat stretegik2 ini kalau bukan dari Pegawai daerahnya, Exco sehingga MB semua muka Melayu! Kalaulah dasar kerajaan ikhlas dan sanggup mengikut langkah Melayu ini yang memang agak lembab cara berfikir dan pemimpin2 UMNO agak cerdik berfikir kerana fikir mereka ada mashuk dan tahap pemimpin2 Melayu hari ini berfikir bagaimana hendak dapat wang mudah walau pun  menjadi broker jual tanah Melayu!,

Hari ini sanggupkah kita berbangga dengan kemajuan Malaysia sedangkan kemajuan yang dikecapi itu adalah hasil tanah resab dan kampung2 Melayu yang bertukar status menjadi milik perniagaan bukan Melayu. Kenapa kerajaan UMNO tidak nampak masalah ini. Itu kami tak peduli asalkan Malaysia maju dan Melayu terpaksa masuk hutan teroka hutan baru untuk buat rumah.

Pemimpin2 UMNO Melayu sebenarnya penghianat kepada bangsa Melayu. 55 tahun merdeka UMNO tidak boleh bina kekuatan dan mempertahan parti UMNO itu sendiri malah pejabat UMNO sendiri pun ada yang menyewa kedai Cina! Dan lebih malang lagi di bandar2 besar hospital swasta milik Melayu sukar didapati terumatanya khas hospital bersalin yang doktornya wanita. UMNO semakin lemah dan mungkin akan lumpuh terus selepas PRU 13 kerana majoriti Melayu cukup kecewa dengan pemimpin2 UMNO dan semakin ramai menjadi pembangkang. Rakyat Melayu Islam lihat pada EMPAT sudut utama dan banyak lagi sudut yang lain. Tetapi empat sudut ini sudah boleh kita ketegorikan sebagai kepincangan kepada bangsa Melayu. Pertama sudut agama Islam yang semakin lemah walau pun masjid yang hebat2 didirikan tetapi malam seperti tugu dan orang2 Islam semakin ramai menjadi murtad dan terjebak dengan maksiat first degree(zina, buang bayi, tidak solat dan lain2 lagi.
Kedua dari sudut ekonomi yang melibat pentadbiran dan pengurusan yang tidak jujur dan tidak amanah rasuah, penyelewengan salah guna kuasa yang semakin menjadi2 dan ketiga sudut kuasa yang penuh dengan penipuan pendaftaran pemilih yang pihak pembangkang sudah pun sediakan bukti telah pihak SPR atau UMNO masih berdalak dalih dengan pelbagai alasan dan membuat rakyat semakin benci. Masih bertegas dengan pendirian jahat yang memang jelas dictator tidak mahu mendengar atau menerima alasan kerana pembangkang yang membuat aduan Pembangkang itu rakyatlah. Sudut keempat kegagalan sistem pendidikkan. Rakyat tidak ada pilihan melainkan kena duduk dalam sistem walau pun tidak suka dan dalam masa yang sama menunggu perubahan dalam PRU 13 ini. Hujung tahun tamat SPM atau tamat semesta U apakah hasilnya? Berlonggok2 graduan menganggor, jawatan kerajaan semakin tipis dan swasta juga begitu? Apakah program jangka panjang kerajaan dirancang supaya mereka ini ada daya fikir kreatif, innovasi untuk keluar dari alam makan gaji kepada alam yang lebih mencabar  iaitu alam kerja sendiri? Apakah yang kerajaan buat dari segi pengubahsuaian korukulum silibus kepada yang lebih bersifat global? Bukan menjaga kepentingan pinjaman PTPTN sahaja?

Akhir sekali yang paling malang umat Islam hari di bawah UMNO yang mendakwa menjaga Islam tetapi video seks, liwat, fitnah memfitnah menjadi2. Rakyat cuma ada DUA pilihan sahaja sama ada kuburkan UMNO dalam PRU 13 ini atau sedia menghadapi bala Allah swt jika UMNO BN masih terus berkuasa haram dalam penipuan nama2 pendaftar pemilih. Bala Allah swt akan turun bukan sahaja kepada ahli2 UMNO bahkan kesemua rakyat Malaysia.Nauzubillah.

No comments:

Post a Comment