Monday 9 July 2012

MASA HADAPAN HUDUD - ERA PAKATAN RAKYAT SELEPAS PRU 13


MCA ugut UMNO BN, Kalau laksana hudud MCA akan keluar BN. Apa fasal? Kerana seorang ADUN BN Kemelah Datuk Ayub mencadangkan hudud dilaksanakan di Johor. Kali ini lebih hebat dari PAS kerana hudud yang dicadangkan meliputi bukan Islam. Hebat juga ADUN ini tentang Ilmu Islamnya melebihi dari Najib. Najib pun tak berani hendak bercakap tentang hudud tetapi si mamat ini lebih berani walau pun rakyat melihat tidak lebih dari bunyi tong kosong.

Kalau nak laksana hudud, pertama UMNO kena taubat nasuha, Taubat yang betul2 taubat. Siapa yang patut bertaubat? Pertama PM Najib, TPM, menteri2, MB Melayu Islam seterusnya sehingga JKKKP.

Bagaimana Najib nak bertaubat? Awal2 lagi beliau berkata hudud tidak akan dilaksanakan! Itu baru seorang Adun bercakap, kalaulah PM bercakap, agak2 MCA akan hilang akal atau gila. Betul2 gila bukan gila seperti apa yang dikatakan oleh Soi Lek presiden MCA kepada cadangan Adun itu!

Adun ini pun satu hal, kalau nak cadang hudud pun cadanglah untuk orang2 Islam dahulu tak lah melompat MCA. Kalau cadangan untuk orang2 Islam pun MCA melompat bagaimana reaksi UMNO. Membisu seperti tikus dan modal terakhir berhenti cakap tajuk ini! Mana pergi suara mufti2, ulama2 UMNO tak teringin ke nak buat bantahan atau memberi fatwa apa hukum atau tindakkan orang2 bukan Islam mempertikaikan hudud? Ini baru bunyi tong kosong. Semua jadi penakut. Dalam ceramah atau pengajian atau ucapan berapi2 mendabek dada kita negara Islam, dalam negara Islam ada pusat judi Genting Highland, arak, night club dan sebut sahaja perkara haram semua ada di Malaysia di bawah UMNO BN.

Dasar PAS al-Quran dan hadith. Matlamat untuk menegakkan sebuah negara Islam. PAS yang lantang dengan dasar ini tetapi PAS sahajakah yang inginkan dasar ini dilaksanakan bagaimana pula dengan PKR? DAP sudah jelas lebih kurang dengan MCA! Apa pula komen pemimpin2 Melayu Islam PKR dalam hal dasar ini, hukum hudud? Dalam PKR ada pelbagai bangsa dan agama! Rumit juga keadaan demokrasi Inggeris ala Malaysia ini! Adakah sistem demokrasi ini akan berterusan sehingga perpecahan umat2 Islam semakin serius dan tak terfikirkah umat2 Islam yang sistem ini adalah alat Yahudi hendak memecahbelahkan umat2 Islam? Umat2 Islam telah memilih sistem yang bukan cara Islam untuk mendapat kuasa pemerintah yang penuh dengan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Sistem pemilihan amir atau ketua negara yang dilakukan oleh Nabi Muhammad saw dan para2 sahabat dianggap tidak sesuai dilaksanakan di dunia ini ke?

Soalan yang sentiasa belegar dalam otak kita, adakah cita2 atau dasar PAS akan dilaksanakan bila Pakatan Rakyat berkuasa bila DSAI menjadi PM?

Lari dari mulut buaya masuk mulut harimau atau yang dikejar tidak dapat yang dikendung habis jatuh bertaburan?   Ini hanyalah latihan atau exercise  untuk otak berfikir!

No comments:

Post a Comment