Monday 30 July 2012

PERBEZAAN AKAL DENGAN TIDAK BERAKAL



Tanda2 awal UMNO BN kalah. Kes Bersih 2.0 UMNO kalah. Kes katun Zunar UMNO kalah. Itu antara dua kes banyak lagi kes yang UMNO BN kalah. Ini menunjukkan UMNO BN menjadi pemerintah tapi tak faham undang2 dan penasihat undang2 UMNO ini pun dua kali lima juga. Jadilah peguam bela yang cerdik dan faham undang2. Kalau kes2 yang hanya akan menjadi sampah itu cepat2lah buang kes nanti rakyat tertanya kenapa bodoh sangat peguam2 UMNO ini sehingga kes2 yang sudah tahu akhirnya kalah kes pun masih nak lawan? Mungkin CLP(certificate of legal practice) beli kut atau tamat tempoh-expired? Majlis peguam kena kesan ini mungkin ada di antara beli ijazah undang2!

Utusan Meloya pun sama kebanyakkan kes semua kalah. Mungkin mereka ingat bapa UMNO ada di belakang. Boleh bayar saman. Tetapi sampai bila UMNO nak tanggung, Selepas PRU 13 ini tutup kilang cetak. Puas hati pemimpin2 UMNO tetapi yang akan menghadapi tiada kerja ialah pekerja2. Kesian pekerja2 ini ada di antara mereka memang meluat dengan UMNO tetapi kerana nak cari rezeki kerjalah juga.

Ramai pekerja2 kerajaan menjadi mangsa diskriminasi kerana tidak sehaluan dengan UMNO. Mereka yang tidak sehaluan ini memang cerdik kerana ada otak untuk berfikir yang mana rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Yang ada otak tetapi tidak berotak tidak nampak semua amalan jahat ini. Mereka sokong membabi buta. Perigi buruk pun mereka masuk kerana pemimpin2 mereka kata kamu mesti masuk. Maka berlumba2 si bahlol bin si bangang ini masuk dan akhirnya mati lemas semua.

Jadilah hamba Allah yang berakal yang berpandukan ajaran Islam bukan menjadi hamba Allah yang berakal yang berpandukan ajaran syaitan.



No comments:

Post a Comment