Monday 23 July 2012

JI DAN KUMINIS ADA DALAM KELAMBU UMNO BN


Modal yang sudah lapuk lagi keringan modal apa sahaja yang boleh melemahkan lawan diwar-warkan seolah2 rakyat akan menjadi takut. Itu cerita zaman kuminis dan JI. Rakyat sekarang sudah cerdik. Jika cerita lama yang dilakunkan oleh muka2 yang rakyat telah muak bukan sahaja muak tetapi naik meluat kerana kedegilan sikap yang memang degil. Sikap begini akan membuat rakyat tak sabar bila PRU 13 akan diadakan. Seolah2 rakyat tak sabar2 hendak melihat seorang hero yang jahat dibunuh oleh rakyat yang memang meluat jika hero kitar semula berlakun!

Sikap samseng menganggu ceramah ini seperti perangai kuminis. Kuminis tidak boleh tengok demokrasi subur. Perangai kuminis ini nampak macam adil tetapi yang kebas harta rakyat ialah pemimpin, rakyat disuruh kerja macam abdi. Hasil kerja balik ke negara dan di sini pemimpin2 buat kenduri. Biasanya pemimpin2 atasanlah yang paling banyak sapu. Mereka hidup mewah hasil dari wang dan harta benda bersusah rakyat membanting tulang.

JI ini memang nampak macam Islam. Tetapi tindak tanduk melanggar sunnah Nabi saw. Mereka nampak menegakkan Islam tetapi dalam masa yang sama apa sahaja kepentingan puak2 mereka mereka bedal. Rakyat ditipu dengan kerja2 kebajikan. Nampak macam pemurah tetapi sebenarnya merasuah. Bantuan diberi bila ada kepentingan tetapi lepas dapat kepentingan senyap dan sepi sehingga 5 tahun akan datang. Jalan berlubang parit tersembut, barang melambung tinggi semuanya dipekakkan sehingga rakyat bangun sebagai pembangkang. Demonstrasi dikatakan hendak menumbang kerajaan. Polis belasah rakyat dikatakan rakyat bawa senjata berbahaya walau pun itu hanya botol air mineral plastik! Begitulah takutnya si pemerintah botol plastik pun dikatakan bom!

Lagi bertambah takut kerana perbuatan sendiri yang melampau. Masa berkuasa hak rakyat dinafikan. Bila nampak bayang2 sendiri pun dikatakan hantu. Begitulah dengan usia2 yang berbaki sebelum ajal.

Mesir, Tunisia, Libya dan mungkin berakhir lagi Syria. Begitulah perangai pemimpin2 yang tamak. Mana dia ajaran Nabi saw yang kita rayakan setiap tahun dan diikuti dengan tilawah al-Quran? Hanya mainan puak2 Kuminis dan JI sahaja? Allah swt sahaja yang maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment