Saturday 28 July 2012

PERSEKUTUAN KRISTIAN MALAYSIA DAN HASAN ALI


Bila isu Kristian timbul Hasan Ali menuding kepada PR dan PAS. Adakah isu ini hanya terlibat dengan PR dan PAS sahaja. Apakah Hasan Ali dan UMNO BN tidak terlibat menjawabnya?

Sepatutnya Hasan Ali dan UMNO BNlah yang mesti menjawab kerana Hasan Ali dan UMNO BN adalah parti yang memerintah. Ini soalan bodoh sedangkan isu ini semua orang2 Islam tidak kira PAS atau UMNO jika persatuan ini sudah dikira melampau seperti kadok naik junjung, tindakkan segera adalah penting bukan hendak menanya soalan kepada orang lain! Isu ini bukan isu baru, ia sudah berpanjangan semenjak Hasan Ali dalam PAS lagi tetapi apa yang beliau buat?

Bila keluar PAS baru nampak bangkai ini? Bilakah masanya Melayu Islam hendak bersatu? Sudah 55 tahun tajuk Melayu Islam mesti bersatu tetapi semakin hari semakin gawat? Pelbagai cadangan ke arah ini ada yang ingin kerajaan perpaduan, ada yang ingin bermuzakarah dan pelbagai cadangan lain tetapi hakikat sebenar perpaduan Melayu semakin teruk.

Orang2 bukan Islam semakin naik tocang meminta itu ini dan UMNO BN terpaksa melayan mereka kerana takut undi walau pun akhirnya negara tergadai. UMNO BN semakin terdesak kerana rakyat telah benci dan lari ke pembangkang. Untuk memikat supaya mereka menyokong UMNO BN mereka sanggup mengadaikan maruah dan kuasa mereka untuk jangka pendek yang merugikan Melayu dan Islam.

Hari ini Melayu gagal kerana mengambil mudah ajaran Islam. Allah swt hantar pelbagai bala dan asab hitam menyelubungi umat Melayu Islam di Malaysia kerana perbuatan maksiat yang berduyun2 menyerang umat kerana pemimpin2 Melayu Islam  gagal menjadikan Islam cara hidup. Mereka berpura2 bercakap tentang kebaikan Islam tetapi amalan mereka penuh dengan kesyirikkan dan jauh dari cara nabi Muhammad saw.

Orang2 Melayu Islam sahaja yang dapat menyelamatkan bala Allah swt. Adakah jalan untuk kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya terlalu sukar? Jawapannya tidak sukar asalkan PRU 13 kita tumbangkan UMNO BN. Selagi UMNO BN memerintah Malaysia jalan untuk keluar dari kemurkaan Allah swt memang semakin sukar.

Bila umat Melayu Islam dapat mentaati perintah Allah swt dan ikut cara nabi Muhammad saw 100% pasti dan pasti Allah swt akan memberi kejayaan dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment