Monday 16 July 2012

MAKSUD MAQASID AL-SYARIAH


Dalam sejarah dunia Malaysia di bawah penerbit eksekutif UMNO BN yang pertama kali memenangi oskar video seks dan liwat. Belum ada mana2 dunia lagi untuk menjatuhkan seseorang individi seperti DSAI ini mereka sanggup menyerang dengan senjata basi yang orang tidak percaya lagi. Ini sebenarnya petunjuk ke arah kehancuran UMNO BN tidak lama lagi. Mereka cukup takut untuk menghadapi PRU 13 insyaAllah ditakdirkan Allah swt UMNO BN tersungkur maka segala lubang tahi akan dikorek dan dibersihkan. Alat2 untuk membersihkan lubang2 tahi ini ialah pemimpin2 UMNO BN yang telah membuat dosa selama 55 tahun. Rakyat cukup ternanti2 dengan filem yang akan ditayangkan selepas PRU 13 yang bertajuk “UMNO BN terkubur jua akhirnya!” Menjadi pemerintah atau PM yang tidak ada Maqasid al-Syariah dalam pemerintahannya adalah pemerintah yang sentiasa dalam laknat Allah swt.

Contohilah bagaimana Khalifah Umar Abd. Aziz seorang yang dilantik menjadi ketua negara sanggup hidup dari seorang hartawan dan  isteri juga hartawan dan bangsawan kepada hidup yang paling zuhud bila menjadi khalifah. Hari ini ketua negara Malaysia dari golongan hartawan bila dilantik menjadi PM menjadi 1001 kali hartawan.

Isu liwat DSAI siri 3 ini wajib ditamatkan jika Najib betul2 mahu kepada Maqasid al-Syariah kerana ini di antara dosa besar menuduh atau mengaibkan orang dengan fitnah. Hendak mengekalkan kuasa dengan cara yang Allah swt murka janganlah kita amalkan. Mendapat kuasa cara ini sebenarnya adalah bala.

Umur kita paling tinggi pun hanya 60 atau 70 sahaja. Kalau ada lebih dari itu adalah subsidi dan kalau masih tidak mahu bertaubat itu namanya tua bangka atau keras kepala kerana dia sangkakan dia nak hidup selama2nya sedangkan Nabi Muhammad saw pun  Allah swt izinkan hidup hanya selama 63 tahun sahaja.

Dengan umur umat akhir zaman yang begitu pendek disamping menjadi pemimpin yang suduh tentu banyak dosa, ia itu dosa rakyat yang tidak tutup aurat, tidak solat selain dosa anak isteri yang tidak tutup aurat, tidak solat yang kena tanggung sanggupkan nak menghadapi azab Allah swt yang maha dahsyat dan pedih itu?

Wang dan harta benda yang bergunung2 itu bila mati akan ditinggalkan. Yang seronok anak2 dan isteri2 dan mereka yang dapat faraid, itu pun yang mahu ikut Islam. Tetapi kalau dapat wang dan harta benda dengan cara haram memang haram pun nak difaraidkan. Faraid ini hanya wang dan harta benda halal sahaja.

Mati adalah perpindahan kita dari alam dunia ke alam akhirat. Itu tanda tamatnya kehidupan dunia sahaja. Selepas masuk lubang kubur bermulalah kehidupan akhirat yang maha panjang tiada penghujung.

Tidak terfikirkah kita jika kita seorang Islam yang beriman lagi bertaqwa atau hanya pura2?

No comments:

Post a Comment