Tuesday 31 July 2012

MALAYSIA WAJIB KEPADA PERUBAHAN


Setiap hari ada sahaja berita sensasi hiburan terkini yang pasti menghiburkan rakyat lebih dari TV-TV milik UMNO. Dua orang MP Sabah keluar BN dan kesan dua pemimpin ini akan menyebabkan hati2 ahli lain berbelah bagi. Mungkin dalam beberapa hari lagi akan kedengaran berita yang lebih mengejutkan dengan pertambahan ahli MP Sabah, Sarawak dan lain2 negeri yang akan menyertai PR. Itu sausana politik di Malaysia sibuk dengan lompat sana lompat sini. Pasaran saham tidak menentu. Pelabur asing tidak menentu. Ekonomi di paras bahaya. Hutang bertambah. Bond telah banyak dikeluarkan begitu pinjaman dari KWSP, Petronas, Tabung Haji. Memang tepat kalau dikatakan Melayu ini memang suka kepada hutang asalkan bergaya. Bukan harta kita harta bapa mertua.

Itulah Malaysia di bawah UMNO BN dan di bawah PM Najib. Semakin rancak sausana politik semakin mengila dibuatnya. Rentak yang dahulunya perlahan dan romantik tetapi sekarang bertukar menjadi heavy metal dan ganas dengan terhakisnya sifat2 murni semula jadi manusia, kasih sayang, bersopan, berbudi pekerti mulia dan berakhlak mulia. Sekelip mata semua ini bertukar kerana hasutan iblis dan kuncu2nya yang sememangnya tugas mereka menyesatkan manusia yang bernama umat Islam.

Apa yang hendak dikatakan bila manusia jauh dari ajaran Islam yang sebenar. Kejadian manusia adalah semulia makluk tetapi akhir zaman dengan perbuatan manusia itu sendiri manusia telah menempah dari sebaik2 kejadian kepada seburuk2 kejadian kerana menghambakan nafsu kepada dunia yang fana ini.


Hari2 fitnah, hasad dengki, pembohongan, caci mencaci menjadi amalan yang tidak dapat dipisahkan dan yang lebih malang ianya berlaku dalam masyarakat Melayu Islam yang satu masa dahulu dibangga2kan kerana sopan santun yang diamalkan. Hari ini semua itu tinggal kenangan kerana zaman berubah tetapi manusia berubah bukan kerana zaman tetapi kerana sifat manusia yang tamak, sombong, riak dan pelbagai lagi sifat terkeji yang berasaskan kehidupan dunia yang sementara ini. Pagi beriman petang kufur kepada Allah swt.

Siapakah yang akan datang untuk menyelamatkan iman? Kenabian sudah pun tamat dengan nabi akhir zaman ia itu nabi Muhammad saw. Siapakah yang bertanggung jawab supaya rakyat dapat balik semula kepada Allah swt? Jawapannya pemimpin2 yang ada fikir dan ada kerisauan dengan Islam sahaja yang dapat memimpin2 rakyat ke arah itu. 55 tahun sudah berlalu Islam semakin jauh ditinggalkan di bawah UMNO BN. Perubahan wajib dilakukan demi Islam dan Melayu ke arah kegemilangan seperti di zaman nabi saw dan para2 sahabat, oleh itu Malaysia wajib berubah ke arah itu dengan selamatkan Malaysia dan pastikan UMNO BN dikuburkan ke dalam liang lahat yang dalam, dalam PRU 13 ini. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment