Thursday 2 August 2012

RESIPI KEK SELEPAS RAYA PUASA 2012


Resipi PAKATAN RAKYAT  memang menyelerakan. Itu baru sedang diadun pun sudah berbau wangi, kalau dibakar dalam oven tapi set suhu itu mengikut spesifikasi, pasti bila masak bau enak, kalau dimakan rasa hendak lagi sehingga mengigit jari.

Begitulah setiap kek yang dicadangkan selepas berbuka puasa PRU 13 ini semuanya cantik molek. Apa yang dimaksudkan ini? Tidakkah resipi mansuhkan PTPTN itu cantik dan enak? Kereta murah kerana mansuh cukai eksais itu cukup mengembirakan rakyat.

Ada rakyat yang tidak gembira kereta murah, siapa? UMNO BNlah. Sebab? Mereka kaya raya mampu beli kereta harga mahal2 kenapa pula PR nak turunkan kereta? Ini tak logik sungguh. Pening kepala dengan puak2 UMNO BN ini. Hapus PTPTN mereka tak setuju, turun harga kereta mereka kata mati Proton dan Produa. Siapakah yang sebenarnya akan mati? Lagi pening TOL yang telah menjadi kroni2 kita kaya raya, PR nak hapuskan pula! Loyalti minyak Kelantan, Sabah, Sarawak pula naik 20%. Masa UMNO BN 5% sahaja. Yang ini kami di Perak gigit jari, kami tak ada minyak tetapi kami hanya ada tahi minyak yang tak laku. Tak apalah itu bukan rezeki kami, tetapi kami ada harta bapa mertua, kami masih boleh bergaye!

Dahlah bulan puasa tiada hujan dan cukup panas. Ramai yang kena demam selsema. Itu dikira OKlah, penyakit tak berjangkit. Kami risau walau deman selsema boleh juga berjangkit tapi tak lah serius macam penyakit AIDs atau HIV posifif tu tapi main dengan usia yang dah tua ini yang pertahanan diri dari serangan penyakit yang berjangkit ini kalau dihingapi oleh ahli2 UMNO kami yang tua ini kemungkinan boleh membawa maut. Hospitalkan banyak, canggih2 pula tu! Jumpa doktor kena satu injection segarlah semula. Itu orang muda, pertahanan mereka kuat, kami yang tua ini belum sempat ambulan sampai mulut dah berbuih!

Dahulu kami nasihat pak cik dan mak cik(mak cik2 tak ke Hadyai tetapi Padang Besar beli periok belanga, baju kelawar untuk menaikkan selera pakcik2 waktu malam) semasa muda jangan enjoy sangat. Pergi Hadyailah, Indonlah, mentang2lah tambang makan percuma. Balik duk pangkat Dacing lagi. Dah tau dacing itu tak dicalebrate( mengikut akta perniagaan setiap tahun kena hantar ke menterian perdangan untuk diperiksa dan diseal semula) tapi bila bawa balik sampai dikedai diset semula oleh sipekedai!) begitulah perangai peniaga di Malaysia, semasa beli 1 kg balik timbang 900 gm. 100 gm kita dah untung percuma, pergi balik ke sipenjual dimarahnya alat timbang tersebut! Sepatutnya ambil kapak, kapak kepala sendiri!

Jangan marah ya selamat berpuasa dan minta maaf bila sampai hari raya.




No comments:

Post a Comment