Sunday 19 August 2012

MELUDAH KE LANGIT JATUH KE MUKA SENDIRI

Najib nasihat ahli UMNO jangan putus asa juang hak

Syor UMNO juang hak Melayu dan Islam:-
1. Dapatkan semula Singapura yang telah diberi percuma kepada Lee Kuan Yu oleh Tunku A Rahman dan dapatkan balik batu Putih.
2. Gantikan tanah simpanan Melayu yang telah digadai. Selepas merdeka tanah simpanan Melayu ada 3 juta hektar sekarang tinggal lebih kurang 1 juta hektar sahaja.
3. Semua bandar2 besar rumah2 kedai dimiliki oleh orang2 Cina. Hentikan tanah2 strategik di bandar2 dari dimajukan oleh pemaju swasta Cina dan UMNO wajib memajukan tempat ini untuk orang2 Melayu berniaga. Sekarang orang2 Melayu menjadi pendatang menumpang berniaga dikaki lima kedai Cina.
4. Selesaikan masalah orang2 Melayu Islam yang tidak bersolat dan seterusnya menjadi murtad. Makmurkan masjid2 dan surau dengan aktiviti tazkirah dan solat berjemaah.
5. Hentikan impot pekerja asing yang tidak berpelajaran yang bekerja sebagai hanya operator sedangkan pekerjaan ini boleh dibuat oleh orang2 tempatan dengan memberi gaji yang sesuai. Mereka ini sebenarnya sebahagian gaji mereka wang Malaysia mengalir ke negara mereka sedangkan kerajaan hanya mendapat sedikit cukai dari syarikat yang sememangnya tidak akan jujur mengisytiharkan cukai sebenar. Mereka menjadi pesaing kepada rakyat tempatan untuk mendapat barangan makanan muruh. Kerana mereka barangan makanan melambung naik!
6. Harga barangan makanan sekarang cukup mahal berbanding dengan pendapat rakyat bawahan yang berpendapatan di bawah RM3 ribu dan ada yang di bawah gaji minima cadangan kerajaan RM900.
6. UMNO bukan kerajaan UMNO BN semestinya mengujudkan lebih banyak hospital swasta yang bayaran berpatutan sebagai tanda kemajuan orang2 Melayu dalam bidang perubatan. Hari ini kita lihat hospital swasta dan persatuan orang2 Cina dan India cukup berjaya mengatasi orang2 Melayu yang kononya menjadi tuan kepada Malaysia.
7. Hentikan sifat tamak bila dilantik menjadi wakil rakyat dengan berlagak mewah dengan memfaraidkan peruntukan sepatutnya untuk kemajuan rakyat dikawasan di bawahnya, tiada yang tertinggal tiada yang terpinggir tetapi rakyat miskin bersepah.

Ini adalah di antara 0.1% kelemahan UMNO wajib di perjuangankan, Kalaulah ini pun gagal setelah 55 merdeka maka dinasihatkan hentilah nak juang hak Melayu dan Islam. Sudah sampai masanya rakyat wajib desak kerajaan UMNO BN letak jawatan secara terhormat sebelum disingkirkan dalam PRU 13 ini.

No comments:

Post a Comment