Tuesday 14 August 2012

JIHAD RAKYAT MALAYSIA PRU 13


Inggeris adalah penjajah yang memang jahat lagi zalim dan matlamat mereka menjajah adalah kerana hendak  mengorek segala hasil bumi sesebuah negara dan dalam masa yang sama mengembangkan ajaran Kristian.

Mereka menjajah sehingga rakyat  mula terasa ditindas dan bangkit menentang penjajah. Penentang penjajah seperti Mat Kilau, Datuk Bahaman, Datuk Maharajalela. Dr Burhanuddin, Muhamad Indera dan ramai lagi yang pada masa itu bukan ahli UMNO tetapi atas semangat Islam dan Melayu mereka berjuang hingga terkorban nyawa.

Penjajah juga tahu mereka tidak boleh menjajah selama2nya kerana bila rakyat cerdik mereka terpaksa berundur.  Dalam masa menjajah mereka juga mendidik fikiran pemimpin2 rakyat dengan cara fikiran mereka supaya apabila mereka meninggalkan sesebuah negara tersebut ajaran jahat dan zalim mereka dapat diteruskan oleh pemimpin2 yang telah lulus dengan cemerlang dalam pendidikan yang mereka telah ajarkan supaya hubungan tidak terputus!

Penjajah telah serap pemikiran yang jahat ia itu jangan sekali2 menegakkan hukum Islam dan fahaman ini telah berjaya dididik dengan begitu berkesan. Di antara parti yang berjaya mendidik fahaman ini ialah UMNO. Sebelum merdeka dan selepas merdeka penghayatan fahaman ini telah membuat mereka yang terlibat begitu tertarik dengan fahamam yang boleh menjahanamkan Melayu dan Islam ia itu pisahkan Islam dari politik.

Bila Malaysia mendapat kemerdekaan  hasil dari perjanjian yang akhirnya menyusahkan Melayu dan Islam, UMNO tidak menumpukan kepada dakwah kepada orang2 bukan Islam tetapi lebih kepada pembangunan kebendaan. Hasilnya kita sekarang berdepan dengan bukan Islam yang memang bercita2 untuk menguasai ekonomi, politik dan menentang Islam. Di antara kejayaan orang2 bukan Islam Cina mereka telah berjaya memujuk Tungku A. Rahman supaya mengeluarkan Singapura dari Malaysia. Inilah satu kesilapan yang paling besar pemimpin UMNO telah lakukan.

Selepas beberapa PM UMNO memerintah, dakwah Islam tidak juga berkembang. Hanya PERKIM sahaja diharapkan untuk mengislamkan bukan Islam dan badan ini bukanlah badan dakwah yang pergi memberi penerangan tentang Islam kepada bukan Islam tetapi hanyalah badan yang menunggu sahaja kalau2 bukan Islam hendak masuk Islam. Cara Nabi saw baginda pergi kesetiap lorong dan jumpa manusia menyampaikan Islam tidak dibuat.

Kesan dari pemeritahan UMNO ini bukan Islam sehingga sekarang sudah 55 tahun merdeka MCA, MIC masih tidak faham Islam. PRU 12 bila PR menang besar dan bergabung dengan DAP, barulah Islam sedikit demi sedikit bukan Islam faham tetapi masih belum cukup faham sebab PAS pun masih berdepan dengan UMNO, MCA dan MIC sebagai penghalang atau batu api dan membisu bila MCA menentang hudud. Suatu ketika dahulu DAP juga penentang yang kuat tetapi selepas berkawan dengan PAS ramai dari mereka mulai faham Islam. Kefahaman tentang Islam ini bukanlah perkara mudah setelah 55 tahun dibiarkan oleh UMNO. Kefahaman tentang Islam ini juga bukan setakat bukan Islam tidak faham malah ramai Melayu Islam yang terus keliru dengan amalan UMNO ini. Perkara yang sangat mengelirukan ialah dalam negara Islam masih ada judi, arak, maksiat muda mudi dan paling dahsyat ramai telah menjadi murtad dan tidak lagi mengamal cara hidup Islam. Masjid menjadi sepi, tempat2 hiburan dan maksiat menjadi tumpuan muda mudi Islam. Pemimpin2 UMNO melihat amalan ini seperti tidak ada apa2 yang hendak dicegah malah ramai anak2 ahli mereka terjebak dengan maksiat.

PRU 13 ini semua rakyat Malaysia yang sayangkan Melayu dan Islam telah sampai masanya rakyat diwajibkan menumbangkan UMNO BN untuk selamatkan Malaysia dan juga orang2 beriman dari bala bencana yang Allah swt yang bila2 masa boleh turunkan kerana perbuatan maksiat dan kemungkaran yang gagal dicegah.

No comments:

Post a Comment