Monday 30 December 2013

MELAYU BERPECAH KERANA BERLAINAN TAFSIRAN ISLAM

Melayu berpecah kerana amalan tidak betul dgn Allah swt. Atas alasan ini kekuatan Melayu pada hakikatnya tidak ujud. Kekuatan Melayu hanya akan ujud bila Islam diamalkan dgn sempurana. Walau pun Islam telah masuk ke Tanah Melayu 500 tahun dahulu kalau dibandingkan dgn negara Cina yg lebih dulu menerima Islam.lebih dari 1300 dahulu, amalan umat Islam di Cina lebih baik dari di Malaysia walau pun jumlah umat Islam hanya beberapa juta sahaja. Bukti kekuatan Islam ujud, bila masjid2 dan surau2 dipenuhi oleh jemaah setiap waktu solat fardhu dan masjid2 surau2 hidup 24 jam. Ini belum terbukti lagi di Malaysia seperti di zaman Nabi Muhammad saw.

Apakah pemerintahan sekarang UMNO  yg telah memeritah Malaysia 56 tahun merdeka benar2 melaksanakan ajaran Islam yg sebenar? Jawapannya jelas dari dasar UMNO sendiri yg mertabatkan bangsa bukannya Islam. Sehingga hari ini kita berbalah antara Melayu Islam atas dasar yg berlainan ia itu faham sekular yg ditinggalkan oleh penjajah Inggeris kpd UMNO dan perjuangan menegakkan Islam oleh PAS.

Kenapa UMNO tidak boleh terima dasar Islam sedangkan mereka mengaku Islam? Manusia biasanya dilahirkan bodoh, tapi menjadi pandai, cerdik dan bijak melalui proses pembelajaran dan latihan.

UMNO adalah parti bidan terjun, mereka sebenarnya bukan pejuang2 kemerdekaan negara tapi mereka adalah hanyalah parti boneka Inggeris yg pada waktu itu semua parti diharamkan, hanya parti UMNO shj yg menjadi parti yg sah disisi Inggeris. Ini kerana pemimpin2 UMNO pada waktu itu telah dididik oleh Inggeris dan Inggeris mengambil peluang ini untuk melatih para2 pemimpin akan datang dgn cara mereka.

Inggeris tahu mereka tidak boleh selama2nya  berada di bumi Malaya, lambat laun suara2 “sumbang“menuntut kemerdekaan akan dilaungkan.

Sebelum Inggeris memberi kemerdekaan mereka telah pun  melatih secara halus dari kpd bakal pemimpin2 yg telah pun dikenal pasti untuk meneruskan dasar sekular mereka. Dalam masa yg sama hubungan mereka dgn Tanah Melayu tidak terputus begitu shj selepas kemerdekaan.

Oleh itu Inggeris telah menubuhkan kesatuan commonwealth. Maksud commonwealth ialah sama2 kongsi kekayaan. Dalam hal ini setelah Inggeris menggali bijih timah dan getah dll hasil sehinga nak habis,  dgn memberi kemerdekaan kpd Tanah Melayu, segala bahan2 mentah yg selama ini diperlukan oleh Inggeris untuk meneruskan revolusi industrinya akan terhenti.  Inggeris menjadikan commonwealth sebagai satu badan serapang dua mata, pertama nak menunjukkan kebanggaan negara2 yg mereka telah jajah dan kedua untuk mengaut segala hasil mahsum yg selama ini mereka sapu secara percuma. Dgn adanya persatuan ini maka selain menteliti Inggeris dapat diteruskan, bahan2 mentah juga dapat dikuasi oleh mereka walau pun atas nama perniagaan. Kita yg pekak badak ini pun bukan main punya banggalah menjadi sebahagian dari commonwealth.

 

No comments:

Post a Comment