Sunday 25 November 2012

SIAPA LAYAK PM DLAM PR


PKR adalah pecahan dari UMNO. Setelah jadi PKR baru nampak rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Allah swt maha kaya, assebab DSAI dipecat oleh M, maka keluarlah pro Anwar beramai kerana atas nama prinsip. Sebelum dipecat tak nampak kemungkaran ini dengan jelas. Begitulah manusia hati sentiasa berbolak balik.

Umat Islam wajib lebih berhati2 lagi, dalam berhati2 pun kena tipu katak yang melompat kononnya itu cerita raja katak yang kena sumpah, padahal dia seorang anak raja yang kacak. Dipendekkan cerita akhirnya katak ini keluar dari sumpah menjadi anak raja semula. Begitulah dahsyatnya sihir, berkawan dengan syaitan yang dikenali atau tidak, hati busuk tetap sama selagi tidak diisi dengan iman dan taqwa.

Kuasa atas dasar keadilan tidak cukup. Kuasa wajib meliputi semua kebaikan. Ini hanya ada dalam Islam. Memperjuangkan keadilan semata2 tanpa ambil kira hakikat sebenar tidak akan membawa kebaikan kepada Islam. Bila Islam ditegakkan semua sifat2 terpuji akan ujud dan semua bangsa akan tinggal bersatu di bawah panji2 Islam. Inilah Islam yang di bawa oleh Nabi Muhammad saw kepada kita. Hari ini umat Islam tidak lagi berpegang 100% dengan ajaran Islam, mereka lebih takut kepada manusia misalnya Amerika, Israel dan lain2 bukan Islam, Pertolongan Allah swt tertangguh kerana hijab keyakinan masih lemah dan berpura2.

Adakah kita umat Melayu Islam akan lari dari mulut harimau, di depan menanti pula mulut buaya tembaga yang pula menadah mangsa.

Parti selain dari PAS tidak ada dasar yang jelas berhubung dengan Islam. Perjuangan yang samar2 kerana hendak menjaga hati Islam dan bukan Islam, menjadi ujian getir bagi bakal PM yang akan ditabal menjadi PM.

Kriteria pengalaman atau ketua belum pasti boleh menerajui Malaysia dengan sikap  yang memberati ajaran Islam. Sokongan kadang2 boleh membawa rebah, yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran bertabur.

Nama Islam dan Melayu saja belum boleh menentukan hala tuju ke arah Islam, kerana bukan Islam pun ada suara dalam kerajaan. Bila Islam diambil sambil lewa, agama lain atau fahaman lain selain dari fahaman sesat oleh umat Melayu Islam itu sendiri gagal dikawal, inikan pula agama yang terang2 mensyirikkan Allah swt.

Umat Islam dan Melayu hari ini tidak ada kekuatan akidah sebagaimana para sahabat di zaman Nabi saw. Harta benda, wang dan wanita bila dicampak, maka tewas setewas2nya, tidak ada harapan lagi untuk pulih melainkan menewaskan puncanya ia itu 55 tahun selepas merdeka. Islam dihina oleh bukan Islam malah umat Islam sendiri menghina Islam yang dianuti sekian lama. Siapakah yang lebih layak jadi PM dalam PR selepas PRU 13 ini? Semestinya dari PAS.

 


 

No comments:

Post a Comment