Saturday 5 April 2014

JANGAN SIA2KAN KEHIDUPAN YG SEMENTARA INI...


Apalah erti hidup ini sebagai orang Islam, bukan pahala yg dicari tapi dosa yg menimbun, lebih malang lagi tak buat dosa tapi di akhirat diperlihat saham dosa menimbun, adu kpd Allah swt, wahai Allah swt di dunia aku tak buat dosa itu ini tapi kenapa Engkau beri dosa2 ini kpd aku? Allah swt memutarkan gambar2 semasa hidup di dunia yg penuh dgn kejahilan dan kejahatan ia itu suka mengada2 fitnah dan ikut pemimpin2 yg banyak buat dosa.
Masa itu tergaman, ingatkan boleh tipu Allah swt, rupa2 Allah swt dah simpan rekod peribadi semua orang, akhirnya ditolak masuk neraka bersama2 geng Yahudi, Nasrani , Majusi, Firaun, Hamman, Qarun, Abu Lahab dll. Begitulah betapa bodohnya manusia yg beragama Islam tapi hanya pura2 mengaku Islam kerana nak berkuasa akhirnya rugi di akhirat.
Diberi kuasa supaya buat perkara maarof, tapi guna kuasa untuk membuat kejahatan sedang Nabi2 dihantar kpd manusia supaya keluar dari kegelapan syirik tapi syrik dan dosa itu yg disukai, betapa bodohnya manusia menilai alam akhirat. Umur yg pendek 60 70 tahun digunakan sia2 dan membuat kerja lara, kalau dicampak ke dlm neraka pun itulah hadiah bagi mereka yg sukakan dunia seperti Yahudi sukakan dunia. Yahudi manusia yg paling cerdik di atas muka bumi ini tapi merekalah yg paling bodoh bila menilai bab selepas mati. Ramai Melayu seperti Yahudi menilai kehidupan dunia ini, seolah2 tidak akan mati, maka mereka ini sewajibnyalah bersama2 Yahudi dll. Mereka di beri kitab al Quran dan hadith2 Nabi saw, tapi yg mereka suka gunakan otak menolak semua ini kerana mereka percaya tentang kehebatan akal dan otak yg dipergunakan oleh syaitan untuk menipu diri sendiri.


No comments:

Post a Comment