Saturday 26 April 2014

SIAPA YG SEBENARNYA GANAS YAHUDI ATAU ZIONIS?



Rabbi ia itu Yahudi berhaluan kiri ini adalah Bani Isreal yg memegang kuat kitab Taurat. Mereka percaya apa yg Allah swt memberitahu mereka dalam kitab Taurat memang mereka tiada bernegara dan mereka akur dgn perintah ini dan mereka sebenarnya selesa tinggal dalam negara yg diperintah oleh orang Islam seperti di Turkey, Palestin dll. Walau pun mereka tidak mengikut syariat Nabi saw, tetap syirik kpd Allah swt. Yahudi ini adalah mereka yg tidak suka bergaduh dan taat dgn fahaman Yahudi lama. Di Israel juga terdapat masjid2. Kita jangan kutuk Bani israel kerana mereka ada yg muslim.

Zionis adalah golongan Bani Israel yg jahat, merekalah yg menganas di Palestin dan membunuh rakyat Palastin dan merampas sebahagian dari Palestin bagi menubuhkan negara Israel, Mereka berlindung di sebalik memburukkan Yahudi. Yahudi yg sebenarnya menentang Zionis ini kerana Zionis serupa orang yg telah mencipta satu faham lain dari Yahudi atau istilah kita mereka ini telah murtad.

Kita hari ini keliru dgn Yahudi dan Zionis, yg kena maki hamun ialah Yahudi sedangkan angkara jahat ialah satu faham baru dari kelompok Bani Israel diasaskan lebih kurang 100 dahulu sedangkan Yahudi sejak zaman Nabi Sulaiman a.s lagi, Mereka percaya kpd Nabi2 Allah seperti Nabi Musa as, Nabi Isa as dll.

Walau bagaimana pun kebencian sebenarnya adalah puak Zionis yg sedang berkuasa dibelakang Presiden Amerika sekarang Barack Obama. Memang susah kita nak ubah tuduhan ini tapi bila kita faham masalah Bani Israel kita dapat gambaran apa yg kita alami di Malaysia, satu pihak mahu Islam satu pihak masih dgn faham sekular, tapi yg dapat nama buruk tentulah yg ingin menegakkan negara Islam. Begitulah kenyataan ringkas yg kita kena faham sebenarnya lembu punya susu sapi dapat nama! Sebenarnya kita sedang berkawan dgn puak2 Zionis!



No comments:

Post a Comment