Monday 1 October 2012

SUBSIDI CANDU BARU

Bajet: Jangan terpikat dengan ‘candu’ BN, kata Pas

Dulu UMNO BN kata rakyat jangan jadi hamba subsidi. Siapa yang bagi subsidi, rakyat tak pernah minta pun! Siapa pula yang beri BR1M500, rakyat tak pernah minta dan mungkin tak bermimpi yang kerajaan UMNO BN ini sungguh pemurah dekat dengan PRU 13 ini!
Tiba2 kerajaan tarik subsidi gula dan hadiah kepada rakyat kos tambahan 20 sen sekilo sahaja tak banyak, dalam 20 sen tu ada RM bilion2 wang dengan alasan kerajaan terlalu terbeban dengan subsidi, sedangkan subsidi ini boleh buat projek lain. Dalam duk peringatkan rakyat, bagi pula BR1M500 siri Bersih 1.0 dan BR1M250 dan 500 siri Bersih 2.0 pula.
Ini bukan rasuah, ini tanda penghargaan kerajaan UMNO BN kerana telah PR berjaya memerintah 4, 5 negeri dengan baiknya kalau dibandingkan dengan negeri2 yang diperintah oleh UMNO, ini mengikut ketua audit negara bukan saja2 diadakan! Hutang negara RM450 bilion lebih dan dijangka 1 trillion menjelang 2020, kalkulator biasa pun boleh kira sehingga 100 juta sahaja, ini kena guna bapa, tuk nenek kalkulator baru boleh kira!  ini masih sedikit dan tidak akan menjejaskan negara, rakyat jangan bimbang!
Mana rakyat tak bimbang lepas PRU 13, bila PR ambil alih kerajaan, wang dalam perbendaharaan kering kontang! Mahukah anak Dr.M, NFC,komisen kapal selam dan lain penyelewengan termasuk audit 2008 RM28 billion yang tiris itu dikembalikan semula kepada kerajaan PR sebelum penjara Sg Buluh memulakan kuliah dan bilik2 tambahan!

No comments:

Post a Comment