Thursday 4 October 2012

DEBAT CARA PEMILIHAN PRESIDEN AMERIKA-MALAYSIA WAJAR CONTOHI



Deman pemilihan presiden Amerika sedang rancak berjalan. Perbahasan atau perdebatan panjang lebar masa hadapan ekonomi, bajet, cukai, pendidikan, penjagaan kesihatan dan masa depan Amerika itu sendiri sebagai pelindung dunia kononnya kata mereka perlu kepada perancangan lebih baik, masing2 mempunyai alasan tersendiri yang bersifat ras...

ional tanpa menyerang peribadi. Inilah politik matang pemimpin2 Amerika.

Malaysia perlu kepada perubahan berfikir diperingkat pimpinan seperti Perdana Menteri. Dunia semakin maju dan hakikatnya semakin dekat khiamat atau kemusnahan, kerosakkan oleh tangan2 manusia tetapi kehidupan harus diteruskan dengan perjuangan menegak Islam dan dalam Islam segala2nya sudah lengkap sama ada keadilan, keselamatan, keamanan dan lain2 lagi keperluan untuk kesejahteraan kehidupan manusia.

Pemilihan pemimpin2 sebenarnya mesti ke arah perdebatan begitu bukannya satu pihak membentang bajet dan takut untuk dibahaskan. PM yang jantan atau gentleman mesti berani berdepan dengan perdebatan bukannya kerana ada peluang hentam kemudian cabut lari. Ini PM pondan namanya.

TV, media elektronik dan akbar juga mesti bersifat jantan. Kritikan biar masuk akal bukan menyokong membuta tuli, memperbodohkan rakyat yang kurang cerdik. Media mesti bersikap adil dan anak jantan. Ini adalah masa depan negara bukan masa depan sesebuah parti yang semakin dibenci kerana mengamalkan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa yang sekian lama, selama 55 tahun.

Semua pihak mesti melihat kepada kebaikan bukannya menyembunyikan kebaikan dan sama2 menyokong kemungkaran. Lebih malang dan lebih malu lagi sebagai Melayu Islam yang berpegang kepada ajaran Islam yang maha suci lagi maha adil dan dalam masa yang sama adalah pembuat maksiat dan dosa serta menghina Islam itu sendiri. Inilah sifat orang2 munafik!

No comments:

Post a Comment