Friday 25 July 2014

SALAH SIAPA BILA UMAT ISLAM DIHINA SEBEGINI?

Bila dunia semakin maju, akhlak manusia semakin rosak dan lebih malang menjadi lebih buruk dari mahluk yg bernama  binatang atau pun jin. Malah akhlak atau perangai binatang atau jin yg kita tahu pun tak seteruk manusia. Allah swt jadikan semua mahluk yg bernama manusia dibekalkan dgn akal supaya hidup berkasih sayang dan bertauhidkanNya. Bila manusia beriman dan bertaqwa kpd Allah swt, akhlak manusia akan molek tapi bila keluar dari Islam akhlak menjadi seperti syaitan, walau pun atas nama fahaman seperti Kristian Yahudi dll. Islam mengajar kita berkasih sayang dan tapi bila manusia tinggalkan amalan Islam dan berlumba2 ke arah cintakan dunia maka akhlak manusia akan berpandukan nafsu yg dihasut oleh syaitan, maka syaitan telah berjaya.

Hari ini kita tak dapat elak dari berita manusia bunuh manusia, mendera sesama2 manusia kerana sifat manusia telah tidak lagi jadi manusia lagi. Apa yg sangat malang manusia yg beragama Islam atas nama shj tetapi amalan telah jauh, maka kemurkaan Allah swt semakin hampir maka bala dalam bentuk jenayah sesama manusia atau pun dlm bentuk elemen angin, tanah, api dan air akan datang memusnahkan manusia yg pada mulanya memang Allah swt sayang tapi kerana telah memungkiri janji setelah mengucapkan kalimah tauhid.

Semenjak Nabi Adam as lagi, isu utama manusia berperang sesama sendiri adalah kerana dua perkara utama ia itu kerana iman dan syirik selain itu adalah wanita. Manusia yg beriman terpaksa berperang kerana mempertahankan akidah Islam dan mereka yg banyak memulakan peperangan ialah mereka yg syirik dgn Allah swt kerana kononnya atas nama mempertahankan Nabi Isa as sedangkan mereka mengubah atau memperkosa sejarah yg sebenar dan Yahudi pula atas perkara yg sama, ia itu Allah swt tidak adil kerana melantik orang Arab Quraish yg bernama Muhammad saw menjadi Nabi, sedangkan Nabi as dikalangan mereka pun mereka bunuh. Inilah manusia yg sentiasa buat huru hara.

Hari ini kita dapati sejarah yg lalu berulang dan isu utama ialah antara Islam, Nasrani dan Yahudi. Malangnya kita gagal menghayati sejarah masih mahu lagi menjadi pengikut syaitan2 ini atas nama ekonomi, bukan kerana mempertahankan Islam. Negara2 yg dikatakan Islam gagal berfungsi sebagai pembela Islam kerana kebanyakkannya telah pun sesat, murtad dan tidak boleh dipercayai mempertahankan Islam.

Peperangan yg sedang berlaku di Palestine sepatutnya semua negara2 Islam yg di bawah OIC bukan jadi Oh I See, masing2 kecut termasuk Malaysia. Kalaulah semua negara2 Islam terdiri dari mereka yg beriman, Israel telah pun tidak ujud didunia ini.

Siapakah yg bakal menjadi Salahuddin Al- Ayubi panglima perang Islam yg tersuhur itu yg hidupnya hanya sekadar cukup makan sedangkan kuasa yg beliau ada boleh menjadi beliau raja yg dipenuhi oleh gunung2 emas!

 

 

No comments:

Post a Comment