Saturday 12 July 2014

BOLEHKAH PALESTIN MENANG DGN ISRAEL, BOLEHKAN MALAYSIA MENANG DGN SINGAPURA?



Peperangan hari ini bukan mengunakan kuda, unta, pedang, tombak, baju besi dll. Peperangan hari ini mengunakan senjata yg paling penakut ia itu pesawat canggih tanpa pemandu berkawalkan komputer. Bolehkah Palestin yg hanya popular roket yg paling canggih al qassam untuk memusnahkan tentera Israel, mustahil, yg jadi mangsa ialah penduduk awam, begitulah bila tak ada strategi hanya mengharapkan senjata yg telah ketinggalan zaman, kesian sungguh Palestin.

Sejak negara Israel ditubuhkan tahun 1967, kebetulan pula Singapura dihadiahkan oleh UMNO kpd Lee Kuan Yu awal sedikit 1963, maka kemaraan kedua negara ini mengorak langkan tak paling ke belakang terus membina senjata paling canggih nekluar, kimia, biologi dan pelbagai lagi teknologi sedangkan Malaysia masih guna kapal selam guna minyak diesel dan beteri! Begitulah malangnya nasib umat Islam, yg cipta teknogi dan sains asal usul dari orang2 Islam tapi dibangunkan oleh orang2 kafir. Tahniah atau takziah yg patut diucapkan kpd orang2 Islam!

Kita umat Islam terlalu jauh dari senjata canggih dan juga semakin jauh dari amalan Islam maka hari umat Islam menjadi mangsa ratah oleh orang2 kafir, hanya yg mampu mengutuk sedang nak kembali kpd amalan Nabi saw tiada  pun dalam fikiran umat Islam. Apakah besok masih ada? Pemimpin2 Islam telah merosakkan sejarah kerana gagal mengembalikan kegemilangan Islam hanya mampu bercakap tapi amalan masih belum berubah. Bersenoklah dgn kehidupan dunia yg fana ini yg akhirnya akan kesemua ke neraka.



No comments:

Post a Comment