Friday 11 July 2014

PUNCA UMAT ISLAM DIHINA OLEH ALLAH SWT

PUNCA UMAT ISLAM DIHINA OLEH ALLAH SWT

Zaman kegemilangan Islam sudah pun berakhir dgn kejatuhan kerajaan Uthmaniah ratusan tahun dahulu dan terus dihina sehingga sekarang. Tidak terfikirkah umat Islam apakah yg tak kena dgn umat Islam hari ini? Kenapa teruk sangat kita nak perahkan otak untuk mencari jawapan.

Apakah yg menyebabkan hati puak2 Zionist ini menjadi terlalu kejam terhadap umat Islam terutamanya di Palestin? Allah swt itu satu dan maha berkuasa, segala gerak hati manusia adalah didalam gengamanNya. Adakah kekejaman Israel itu datang dari diri mereka sendiri atau datang dari Allah swt jua.

Kenapa Allah swt tak bantu umat Islam?, sepatutnya Allah swt bantu kerana orang2 Islam shj yg mengtauhidkan Allah swt, kenapa tak bantu atau beri kemulian kpd umat Islam? Jawapannya sangat mudah, Tanya diri kita sendiri setelah menjadi Islam, adakah kita beriman dan bertaqwa kpdNya yg sebenar2nya?

Kita lihat sendiri dalam kampong kita berapa ramai umat Islam yg menghidupkan masjid surau setiap solat fardhu, berapa ramai umat Islam bangun malam bersolat dan berdoa?

Apakah amalan umat Islam hari ini penuh dgn maksiat, zina, arak, judi, Wanitanya pula bagaimana dari segi pakaian, pergaulan dan siapakah yg bertanggung jawab kalau bukan para2 pemimpin2 yg mengaku Islam tapi hanya bertopeng Islam sedangkan amalan mereka telah rosak, rosak pemimpin akan rosak rakyat, maka hari ini Allah swt hantar bala dlm bentuk manusia bunuh manusia selain dari elemen air api tanah dan angin, segala jenis malapetaka yg berlaku di setiap hari, tapi malangnya manusia yg sepatutnya menjadi khalifah tapi telah menjadi syaitan. Ini bermakna ramai manusia umat Islam telah menjadi syaitan sebagai kawan, maka syaitan itu musuh kamu yg nyata, maka bila manusia berkawan dgn syaitan, kesannya mendatangkan kemurkaan Allah swt.
Apakah tindakan kita sekarang?

Kembali kpd amalan yg dibawa oleh Nabi saw, inilah contoh yg telah jelas yg telah ditunjukkan oleh Nabi saw, apakah yg kita nak fikirkan lagi?



No comments:

Post a Comment