Monday 21 July 2014

KITA HANYA MENTIMUN




Kita sebenarnya tidak belajar dari sejarah sedangkan sejarah telah mengajar kita mengenali siapa kawan siapa lawan. Berkurun2 berlalu sejarah yg sama berulang kerana Melayu mudah lupa. Islam itu agama tunggal tidak mensyirikkan Allah swt sedangkan semua fahaman yg disebut agama adalah ciptaan manusia. Oleh itu bila umat Islam tidak mengamalkan Islam yg sebenar maka fahaman lain walau pun kita kata kita Islam tapi secara tak sedar kita telah dipengaruhi cara fahaman bukan Islam, sehingga hendak keluar dari dunia palsu itu cukup sukar ditambah pula dgn ilmuan2 Islam yg cari makan dgn wang pangkat jawatan dan harta benda sentiasa yg berhujah bodoh menjadi musuh kita dan mereka bersama kita dlm masyarakat, hanya kita kenal pasti dgn cakap dan tindakan mereka shj.

Isu MH17 mirip2 ke arah MH370 bezanya satu hilang di alam maya dan lagi satu memang dah pasti terhempas dgn bukti2 sekali tapi yg menjadi isu siapa yg tembak?

Kita telah masuk ke dalam jerat teka teki kerana jalan keluar telah ditutup oleh mereka yg bergaduh ini, seperti ibarat 3 orang gangster pukul seorang orang awam mati, kemudian tiada siapa hendak mengaku bunuh, dlm kes ini mungkin mudah tapi dlm kes MH17 buktinya mudah, black box dan serpihan peluru berpandu, tapi kerana ada dua pihak yg berkempentingan, mungkin Russia kata memang itu peluru berpandu kami, tapi jumpa dalm kawan Ukraine  dikuasai pemisah maka sudah tentu masing2 tak mengaku, dan peluru perpandu ini juga adalah senjata cari rezeki, siapa nak beli kami jual.

Maka adakah akhir episode berbulan2 malah bertahun2 akan berlalu begitu shj? sama2 kita ikuti dan yg pasti mereka kuasa besar, beranikah PBB jadi singa atau hanya jadi singa patong?




No comments:

Post a Comment