Friday 7 September 2012

MELAYU BELUM ISLAM


Sejak kebelakangan ini budaya samseng kian menjadi2. Menyerang masjid, cat bas, tunjuk punggung, pijak gambar dan lain2 budaya yang memalukan Melayu semakin tidak terkawal atau memang dibiarkan oleh pemimpin2 UMNO? Polis pula buat kerja merapu. Hak rakyat untuk meraikan merdeka dalam skop hendak meluahkan perasaan secara aman di labelkan salah di bawah perbagai akta yang tidak berauta. Polis bukan menjadi polis profession tetapi menjadi penjaga kepentingan UMNO. Polis kena ingat parti apa pun yang memerintah tugas polis tetap sama. Kenapa hendak sangat berpihak kepada UMNO ? Polis makan gaji dengan wang rakyat bukan makan gaji dengan UMNO. Bila pertukaran parti pemerintah bertukar adakah anggota polis yang di bawah UMNO akan diberhentikan kerana gaji di bayar oleh UMNO BN? UMNO BN adalah parti seperti parti2 lain yang akan tewas jika rakyat tidak sukakan lagi. Ini adalah hakikat semua negara yang mengamalkan demokrasi.

Rakyat semakin meluat dengan sikap pemimpin2 UMNO BN semakin bersikap belum temadun dari menjadi pemimpin2 yang tidak matang. Bagaimana UMNO BN hendak meneruskan pemerintahan perbuatan kurang ajar pun mereka buat pekak badak sahaja. Mana perginya ulama2 dalam UMNO? Ini perbuatan Melayu sebelum Islam. Adakah mereka hanya bersenang lenang dengan ganjaran yang diberi UMNO hanya untuk mempertahankan perbuatan salah seperti rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Ilmu Islam yang anda miliki bukan untuk cari makan tetapi tanggung jawab terhadap bangsa dan Islam dan wajib berani tampil ke hadapan untuk membuat fatwa bukannya menjadi anjing buruan atau tukang jaga kepentingan mereka yang jelas membuat kemungkaran.

Inilah jadinya bila terlalu lama memerintah. Sepatutnya menjadi lebih matang dan rakyat semakin menyanjungi pemimpin2 UMNO tetapi sebaliknya.

Masa untuk rakyat membuat perubahan sudah tiba ke peringkat wajib. Tidak ada cara lain melainkan UMNO BN wajib ditumpas dalam PRU 13 ini untuk menyelamatkan Melayu, rakyat Malaysia yang lain dan juga yang terpenting Islam wajib dimertabatkan dengan segera.

Apakah maksud Maqasid syariah yang UMNO katakan telah dilaksanakan di Malaysia sedangkan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa, budaya samseng dibiarkan bermarajalela? Ini betul2 telah menghina Islam dan telah menghianati bangsa Melayu yang sepatutnya semakin bertemadun tetapi telah menjadi mundur di bawah UMNO BN

No comments:

Post a Comment