Tuesday 11 September 2012

BILA PEMIMPIN2 UMNO TAK FAHAM KEHENDAK ALLLAH DAN RASUL


Islam adalah agama yang ada segala2nya. Dalam bidang pendidikkan, Islam telah memberi panduan bagaimana hendak mendidik manusia menjadi insan yang terbaik untuk kehidupan dunia dan akhirat. Semuanya ini ada dalam al-Quran dan ajaran Nabi Muhammad saw. Hari ini pemimpin2 yang ada bukanlah mereka yang benar2 mengamalkan sunnah2 Nabi tetapi hanyalah menjadikan agama sebagai modal untuk mengabui rakyat kononnya cara yang ada mengikut maqasid syariah tetapi sebenarnya penyelewengan yang sangat ketara terhadap ajaran Islam yang diajarkan oleh Nabi saw. Terlalu jelas dan nyata tersasar dari matlamat sebenar dan hakikat sebenar sedang menuju kehancuran umat.

Kurikulum yang sebenarnya telah pun diajar oleh Nabi saw. Bagaimana hendak mendidik manusia kepada iman dan taqwa disamping dapat menjadikan Melayu Islam bekerja di dalam pelbagai bidang. Semua bidang pekerjaan untuk kehidupan dunia seperti doctor, peguam, jurutera, petani, tukang rumah, ahli perniagaan, pemimpin dan pelbagai lagi bidang dan dalam masa yang sama semuanya diikuti dengan penghayatan ajaran Islam dan al-hafiz al-al-Quran.

Hari ini kita gagal dalam segala2nya kerana kita tidak meletakkan Islam di tempat yang semulia2nya. Kita letak Islam hanya sebagai alat untuk mendapat pengaruh untuk terus berkuasa kerana tiada sokongan Melayu Islam. Mereka yang gila kuasa tidak boleh mengekalkan kuasa selama2nya tanpa sokongan ini. Rasuah, penyelewenga dan salah guna kuasa semakin menjadi2 dan formula yang disyorkan semuanya gagal kerana tidak mengunakan formula yang diajar oleh Nabi saw. Apakah formula seterusnya? Hanya yakin dengan formula Islam akan selesai semua masalah kerana Allah swt telah sediakan al-Quran dan hadith sebagai penyelesai masalah manusia di dunia dan di akhirat.

Mereka jenis ini sebenarnya adalah penghianat terhadap Melayu dan Islam. Umat Islam terkejar2 mencari formula untuk kemajuan dunia, Hakikatnya mereka telah menjadi hamba kepada kebendaan dan dalam masa yang sama bak kata pepatah yang dikejar tidak dapat yang dikendong berciciran jatuh dan dipijak2. Inilah nasib yang akan menimpa umat Islam apabila model yang ditunjukkan oleh Nabi ditinggalkan dan model yang ditunjukkan oleh Yahudi, Nasrani yang tidak ada unsur2 Islam dibangga2kan kononnya atas nama kemajuan sains dan teknologi.

Mereka yang tersasar dari iman dan taqwa terus memimpin kearah kehancuran umat Islam. Mereka yang berkuasa berpaksikan pendidikkan bukan Islam dan di anggap model yang terbaik untuk kemajuan dunia tanpa sempadan atau globalisasi tetapi sebernarnya penuh dengan unsur2  kesyirikkan kepada Allah swt. Melayu wajib bangun dari alam khayalan kepada alam nyata yang berteraskan iman dan taqwa.





No comments:

Post a Comment