Wednesday 19 September 2012

BOLEHKAH DEMONSTRASI SELESAI MASALAH

BOLEHKAH DEMONSTRASI SELESAI MASALAH

Adakah demonstrasi akan selesai masalah video innocence of muslims yang paling konstroversi masa kini? Kita melihat protes melalui demonstrasi ini tidak akan berkesan. Ianya hanya boleh melepaskan geram sahaja. Kita boleh melihat dan menilai adakah melepaskan marah atau geram boleh selesai melalui demonstrasi? Ada demonstrasi yang berjaya dan ada demonstrasi semakin bertambah diprovokasinya oleh pihak2 yang memang anti Islam.

Berapa banyak penghinaan terhadap Islam telah dilakukan dan beberapa banyak demonstrasi juga telah diluahkan. Hanya demonstrasi yang tidak melibatkan Islam berjaya seperti di Mesir, Libya, Tunisia dan akan datang di Syria. Demonstrasi ini yang berkaitan dengan hal2 keadilan yang berbentuk keduniaan dan disokong oleh semua bangsa dan agama.

Tetapi yang berkaitan dengan Islam, semakin berdemonstrasi semakin galak puak2 Yahudi atau mereka yang anti Islam melawan arus! Jadi apakah yang perlu kita buat? Umat Islam ditindas dan dizalimi oleh golongan bukan Islam dan apakah Allah swt melihat dan membiarkan sahaja perbuatan ini berlaku tanpa pertolonganNya? Jawapannya telah jelas selagi umat Islam tidak mengamalkan ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw, selagi itu umat Islam akan dihina oleh Allah swt. Hari ini umat Islam yang tidak bersolat semakin meningkat, masjid tidak dihidupkan dengan amalan solat berjemaah lima waktu, anak2 orang Islam menjadi liar dan terlibat dengan maksiat, rempit dan lain2 sifat keji.

Bila dakwah ditinggalkan dan ditambah dengan pemerintah yang tidak relevan dengan ajaran Islam maka kehancuran umat Islam sudah pasti azab Allah swt akan bertubi2 menyerang umat Islam.

Apa yang membuat Yahudi atau bukan Islam takut? Bila amalan umat Islam dengan Allah swt menjadi sempurna. Buktinya di zaman Nabi saw umat Islam sentiasa digeruni kerana mereka hampir kepada Allah swt dengan iman dan taqwa yang sempurna. Itu sahaja formula kepada masalah ini.

No comments:

Post a Comment