Wednesday 19 September 2012

BILA POLITIK DIPISAH DARI ISLAM......


Ajaran siapa yang memisahkan politik dari Islam? Islam itu sempurna. Di dalamnya terdapat semua jenis perkara dalam kehidupan. Ekonomi, politik, perniagaan, pertanian, kejuruteraan, penternakan, penawar, pelindung dari syaitan sama ada dikenali atau pun tidak dan pelbagai lagi masalah kehidupan dapat diselesaikan jika ajaran Islam itu dipegang dengan iman dan taqwa yang tulin. Tetapi kenapa orang Islam mundur? Jawapannya kerana orang Islam belum lagi Islam! Penyakit sebelum Islam masih banyak bertapak dalam hati seperti hasad dengki, fitnah memfitnah, bomoh membomoh dan 1000 jenis penyakit busuk hati belum lagi terawat.

Orang2 Yahudi atau Zionist atau bani Israel yang kafir tidak akan berhenti menyerang Islam sehingga dunia khiamat. Itu adalah janji mereka. Orang2 bukan Islam yang lain termasuk Cina, India, Melayu, dan bangsa2 yang tidak mahukan kepada Islam juga mempunyai perjuangan yang sama dengan Yahudi.

Setiap kali mereka menghina Islam, alat kita hanyalah membantah dengan berdemonstrasi. Penat juga kita umat Islam jika inilah cara hendak melepaskan geram dan setiap demonstrasi akan mengakibatkan kerosakan harta benda dan nyawa. Kemudian beberapa ketika timbul pula penghinaan lain, demonstrasi lagi, isu penghinaan Islam dahulu belum lagi selesai, timbul isu lain dimainkan semula. Umat Islam berdemonstrasi lagi. Yahudi ketawa kerana apa yang dijolok ada yang melatah!

Nabi Muhammad saw telah mengajar kita tentang dakwah. Nabi telah wafat dan usaha dakwah terletak di bahu umat Islam. Bila Islam dihina, ini menandakan umat Islam telah jauh dari amalan Islam. Allah swt sangat murka kepada umat Islam yang tidak taat kepada perintahNya. Kemuliaan dan kehinaan bukan terletak kepada kekuasaan manusia tetapi Allah swt yang menentukan,

Hari ini umat Islam tidak faham berhubung dengan ilmu dan tanggung jawab terhadap ilmu. Ilmu Islam  dipelajari kebanyakkan hanya untuk cari makan bukan mencari keredhaan Allah swt. Ilmu tidak dihayati dengan amalan.

Formula yang paling berkesan ialah kita Islamkan diri kita dahulu dengan taat kepada segala perintah Allah swt dan cara Nabi Muhammad saw, pasti dan pasti Allah swt akan hancurkan golongan2 yang menghina Nabi saw.

Hidupkan solat fardhu lima waktu berjemaah bagai kaum lelaki dan solat awal waktu di mana azan diazankan. Perbanyakkan solat sunat termasuk hajat, jaga solat tahajud, witir dan doa banyak2 kepada Allah swt dan hidupkan masjid 24jam. Inilah sahaja cara yang dapat menyukakan Allah swt.

No comments:

Post a Comment