Wednesday 26 March 2014

PEMIMPIN2 UMNO WAJIB BERTAUBAT NASUHA

Kegawatan negara dlm banyak isu dan peristiwa yg telah sedang dan akan berlaku,  menunjukkan kemurkaan Allah swt sudah sampai ke tahap kritikal. Bermula dgn maksiat pesta hiburan yg melampau sehingga ada orang Islam yg mati, di tambah dgn bala atau musibah pesawat MAS hilang, selang 3 minggu pesawat Malindo terbakar di udara dan pesawat Mas langgar itik2 burung2 di Nepal , kenaikan harga barang yg semakin memiskinkan rakyat, kemarau, catuan air, ancaman COMANGO(ancaman bukan Islam terhadapa Islam) dll adalah petanda2 keberkatan dan nikmat Allah swt sedang ditarik balik. Semuanya ini adalah berpunca dari keengkaran pemerintah di bawah UMNO yg semakin jauh dari ajaran Islam tapi  masih belum sedar diri masih mempertahankan yg mereka kononnya mengikut cara Islam! Cuba kita periksa amalan2 pemimpin2 UMNO, adakah mereka ini orang jaga solat fardhu berjemaah dan setiasa mendampingkan diri dgn masjid2 surau2? dan sentiasa bersama rakyat bawahan, atau semasa pilihanraya shj mereka bersama rakyat?

Melayu yg beragama Islam wajib menilai pemimpin yang ada sekarang, adakah mereka di antara pemimpin2 yg bercakap benar, berjanji ditepati, merasai kesusahan rakyat miskin? Melayu masih jauh dari berfikir matang, kebanyakkan  penyokong2 UMNO masih belum sedar diri atau Allah swt telah hijabkan mereka kpd kebaikan?

Masa depan Melayu dan Islam bergantung kpd amalah Islam dan Allah swt menilai sejauh mana mereka yg mengaku Islam beramal dgnnya atau hanya pura2 untuk menikmatai kesenangan dunia yg akan fana ini.

Anak cucu kita yg akan menerima padahnya bila keadaan sekarang terus ke arah maksiat, mereka yg terlibat dgn maksiat sudah tentu akan dilaknati Allah swt tapi bagaimana dgn yg mereka yg beriman juga turut menghadapi azab percuma hasil dari perbuatan  pemimpin2 yg tak beriman dan beramal soleh.

Oleh itu untuk menyelesaikan masalah gawat ini, tidak ada cara lain melainkan semua Melayu yg cintakan masa depan anak2 cucu2 wajib muhasabah dan wajib buat perubahan dalam kerajaan kpd yg lebih jujur, amanah dan ikhlas bukannya mereka yg rasuah, penyelewengan dan salah guna kuas.

 

 

No comments:

Post a Comment