Saturday 22 March 2014

KENAPA MELAYU TAK BOLEH KELUAR DARI PERCAYA BOMOH?



Syaitan dijadikan oleh Allah swt semata2 nak menguji manusia yg Islam dan beriman. Syaitan tak ganggu manusia bukan Islam atau yg mensyirikkan kpd Allah swt. Tugas syaitan semakin mencabar bila manusia semakin beriman dan tugas manusia juga semakin mencabat nak mempertahan iman. Oleh itu syaitan akan bekerja terkuat mungkin untuk merosakkan iman.

Di Malaysia kebanyakkan Melayu adalah Islam. Maka syaitan memang banyak di Malaysia. Bala tentera syaitan yg berpangkat jeneral hingga ke field mashall sememangnya mesti bertugas siang dan malam supaya iman Melayu Islam dapat dihapuskan, matlamat yg sama semua masuk neraka.

Bila Melayu Islam yg gagal beramal dgn ajaran Islam, maka semakin mudah syaitan masuk ke dalam diri mereka, menghasut, mengoda, bisikan yg “power” kalau dia seorang pemimpin akan digoda oleh syaitan bahawa kalau nak maju kena berkawan dgn syaitan. Syaitan buat contoh, lihat Amerika, Israel, Singapura, Jepun, Korea dan lain2 negara maju semuanya kaya raya kerana mereka berniaga dgn barang yg haram seperti, judi, arak, pelacuran, riba dan lain perkara yg haram di sisi Islam mereka sapu bersih. Syaitan akan mengoda lagi, berikan contoh negara Islam yg kaya hanya berniaga dgn perkara yg halal? Maka manusia yg jenis Islam tapi iman lemah akan berkata ia juga. Maka mereka sanggup mengadaikan iman mereka kpd syaitan dan berkawan bersama2 syaitan.

Melayu Islam yg lemah iman atau dah mati iman, dalam masa yg sama sebut juga nama Allah swt tapi engkar dgn perintahNya dan dalam masa yg sama percaya kpd bomoh. Inilah sifat orang2 munafiq. mereka ini adalah lebih bahaya dari bukan Islam kerana orang2 munafiq ini hidup bersama2 masyarakat Islam sedang bukan Islam hanya menjadi musuh di luar sana.

Inilah yg menyebabkan bomoh tidak boleh dihapuskan dari dlm masyarakat Melayu Islam kerana yg percaya bomoh adalah pengikut2 syaitan.

Setiap kali PRU atau PRK permintaan terhadap bomoh menjadi2 sudah pasti yg terlibat bukan pengundi atau rakyat tapi yg terlibat ialah wakil2 rakyat Melayu yg dikatakan Islam, Cina India tolak ke tepi kerana mereka sememangnya itu adalah amalan mereka.




No comments:

Post a Comment