Saturday 12 October 2013

PUNCA HUDUD GAGAL DILAKSANAKAN

Punca hudud tak boleh dilaksanak kerana kefahaman Islam tidak sama. Dasar parti2 Melayu Islam pun tak sama. PAS dasar Islam, PKR dasar keadilan, UMNO dasar kebangsaan, itu baru parti2 majoriti Melayu Islam, parti2 yang bukan Melayu DAP,MCA. MIC dan parti2 komponen di Sabah Sarawak, yang kolompok etnik bercampur2 dan agama juga pelbagai, yang paling malang tentangan hudud ini datang dari parti Melayu seperti UMNO, PKR kita tak pasti apa pendirian mereka dan DAP dah jelas menentang.
Di samping itu kita ditentang oleh perlembagaan Lord Reid yang jelas kebanyakkan peguam telah dilatih dengan sistem demokrasi ini. Melayu sendiri lebih suka sistem demokrasi ini, bangsa2 lain yang bukan Islam memang dah jelas menentang hudud.
Penerangan hudud hanya berkisar kepada ahli2 PAS, itu pun bukan semua ahli2... PAS faham, ahli2 UMNO faham tapi ...buat2 tak faham, DAP baru nak belajar faham.
Sebenarnya ini adalah kelemahan pemimpin2 Melayu yang dari awal penjajahan Inggeris telah diasuh cara hidup Inggeri, sehingga pakaian Islam yang sebenar ditinggalkan, pakaian Yahudi pula disanjung kononnya kalau nak maju kena ikut Yahudi.

Kita Melayu Islam jangan salahkan bukan Melayu dan bukan Islam, salahkan diri sendiri yang gagal dalam menghayati Islam. Nama saja Islam amalan kebanyakkan Yahudi. Kita dapat lihat bagaimana pemimpin kita bercakap dan bagaimana pemimpin2 kita hidup dalam negara yang dikatakan Islam, penuh dengan maksiat, seolah2 maksiat itu salah satu kehidupan yang tak dapat dielakkan kononnya fenomena negara maju.
Ini sebenarnya bukan fenomena negara maju tapi fenomina umat Islam yang telah rosak akidah. Kita kata kita mengikut sunnah Nabi saw dalam pemerintahan, tapi jiwa kita kotor dengan kesyirikkan dan hati kita lebih yakin dengan dunia dari akhirat.

Tugas Nabi saw dihantar oleh Allah swt bukan untuk memajukan dunia, tapi menjadi khalifah untuk membawa mereka yang syirik kpd Allah swt kpd tauhid kpdNya. Pemimpin2 hari hanya berpura2, sedangkan hati mereka tidak yakin dengan Allah swt tapi yakin dengan mahluk yang bukan Islam sebab itu apa saja urusan telah sebati dengan cara Yahud nasrani dan lain2. Kita lihat sekeling kita penuh dengan orang2 syirik, apakah kita sebagai orang Islam yang bertuhan Allah swt dan menjadi pengikut Nabi saw hanya berdiam tanpa ada usaha dakwah seperti yang dilakukan oleh Nabi saw?
 

2 comments:

  1. Tak ramai yang berkumpul dan berusaha memikirkan yang terbaik, berkumpul buang masa dan balik tidur memang ramai.

    ReplyDelete
  2. Saya berpendapat

    TIADA penerangan atau pendidikan mengenai Hukum Islam yang sebenarnya. Mengapa hukum Islam itu perlu diperjuangkan. Apakah keadilan yang ada pada hukum hudud tersebut.

    Tak habis-habis bicara potong tangan. Jadi dikesempatan inilah perlu lebih banyak banner atau bunting untuk memberi KHABAR GEMBIRA mengenai apakah itu HUDUD yang sebenarnya. Mengapakah ia lebih penting dari GST. Siapakah yang wajib tertakluk pada hukum tersebut.

    Saya sarankan PAS lebihkan promosi mengenai hudud dalam bentuk pendidikan-mudah. Upaya dan cara (UPACARA) perlu di perindahkan.

    ReplyDelete